IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google и Facebook ще изискват ваксинации за служителите в офисите си

Google отлага планираното завръщане в сградите до средата на октомври, докато американските компании вземат нови предпазни мерки

08:55 | 29.07.21 г. 4
Автор - снимка
Създател
<p>
	Гледка от офиса на Google в Маунтин Вю. <em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Гледка от офиса на Google в Маунтин Вю. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

В Gulf Coast Bank & Trust, банка от Луизиана с приблизително 775 служители, ръководителите обсъждаха налагането на задължение за ваксина, но решиха да не го приемат, усещайки, че това не е ролята на който и да е частен бизнес, каза изпълнителният директор Гай Т. Уилямс.

Вместо това Уилямс силно насърчава ваксинациите за всички работници, включително като внимава за техните политически наклонности. Ако служителите се идентифицират като републиканци, той казва, че ще наблегне на развитието на ваксините по време на администрацията на Тръмп. Сред демократите Уилямс подчертава усилията на президента Байдън да се ваксинират повече американци.

„Нашите насоки са доста прости: момчета, дами, ваксинирайте се“, казва той. „Няма значение на коя страна сте“.

Но що се отнася до налагането на ваксинирането като условие за заетост, той казва: „Не го усещаме като правилно“.

Неваксинираните американци представляват по-голямата част от пациентите, които влизат в болници заради Covid-19 в САЩ, докато делта вариантът се разпространява все по-силно. Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC) препоръчаха във вторник ваксинираните хора да възобновят носенето на маски в някои закрити пространства, променяйки указанията си от май, тъй като повече от 60% от окръзите съобщават за високи нива на предаване на вируса. 

Morgan Stanley беше сред първите големи корпорации, които поискаха служителите да бъдат ваксинирани, преди да се върнат в офисите. Други банки, включително Goldman Sachs Group Inc. и Wells Fargo & Co., поискаха или изискват от служителите да разкрият своя ваксинационен статус. Компании извън банковия сектор приемат други мерки за насърчаване на ваксинацията, като например позволяват на работници със свидетелство за ваксинация да не носят маските си в закрити пространства.

Различни работодатели казват, че актуализираните насоки на CDC вкарват повече несигурност и объркване в плановете за възобновяването на дейността от офисите, като някои ръководители сега преосмислят сроковете за връщане в сградите.

В сряда базираната в Сан Франциско компания за споделени пътувания Lyft Inc. оттегли плановете си за повторно отваряне на офисите си за февруари 2022 г. от досега планирания септември, става ясно от вътрешнофирмена бележка от главния изпълнителен директор Логан Грийн, с която разполага The Wall Street Journal. Грийн оправдава промяната с нарастващите случаи на Covid-19 и новите насоки на CDC тази седмица за маските на закрито. Също в сряда Twitter Inc. заяви, че ще затвори офисите си в Ню Йорк и Сан Франциско и ще сложи на пауза плановете за връщане на служителите  в офисите – промени, които влизат в сила незабавно.

Тези стъпки последваха решението на Apple Inc. от миналата седмица да забави връщането си в офисите поне с месец. В сряда Apple също заяви, че ще изисква служителите в нейните корпоративни офиси и работниците в магазините да носят маски дори ако са били ваксинирани.

Районът на Сан Франциско, където са базирани и трите технологични гиганта, има нива на ваксинация, надвишаващи щатските и националните средни стойности, но все още в много от окръзите му само около 60% от хората са ваксинирани.

„Признаваме, че много служители на Google отчитат ръст на случаите в своите общности, причинени от делта варианта, и са загрижени за връщането си в офиса“, каза Пичай в сряда. „Това разширение ще ни даде време да се върнем към работа, като същевременно осигурява гъвкавост за тези, които се нуждаят от продължение на работата от дома“.

Пичай каза, че Google ще следи случаите на Covid-19 и ще информира персонала за своите планове за връщане към работа до средата на септември или по-рано.

Главният директор по човешките ресурси на HubSpot Inc. Кейти Бърк се е срещнала с колегите си в сряда, за да обсъди дали доставчикът на платформи за маркетинг и продажби трябва да изисква носене на маски в централата си в Кеймбридж, Масачузетс, където се е върнал малък дял от служителите, или да коригира сроковете си за връщане. HubSpot обмисля възможностите и търси информация от местните власти, където работи, но все още не е направила промени, казва Бърк.

Нарастващият брой случаи и новите насоки за маските ясно показват, че „тази пандемия далеч не е приключила“, каза тя. „Всякаква увереност, че чувстваме, че сме от другата страна, или че започваме да виждаме светлина в края на тунела, мисля, че вече е изчезнала“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:06 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 4
fon
преди 2 години
Не се ядосвай. С твоя акъл може да се издигнеш до някой "духовен водач" ако убедиш жена си или родителите си да те хранят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 5
petrg5s
преди 2 години
Ако нещо не са доволни,да си съдадат сами техен си Гугъл и да работят там.Втория вариант е да се обърнат към арменския поп
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 8
fon
преди 2 години
Е то оставаше такива самоуважаващи се компании да наемат антиваксъри. Мястото на антиваксърите е сред безработните, по улиците, гетата, селата и подобни. Мангъров в Канада е щял да стане шофьор на камион, ама и за това не е станал, та се върнал у нас и е станал звезда.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още