fallback

След магистралите приоритет стават ремонтите

Европейските фондове няма да стигнат за всички големи проекти и се търсят варианти за АМ "Хемус", смята регионалният министър

08:42 | 04.09.13 г. 8

След като предишното правителство залагаше на строителството на магистрали, сега на дневен ред излизат ремонтите на пътищата. Това стана ясно от думите на регионалния министър Десислава Терзиева пред „Нова телевизия”.

Тя обясни, че е възложила на Агенция „Пътна инфраструктура” да изготви програма за ремонти, която министърът ще трябва да защити пред правителството по време на процедурата за изготвяне на бюджета за следващата година. Става дума за суми между 80 и 150 млн. лева годишно, коментира Терзиева.

Според нея 35% от пътищата в страната са в окаяно състояние и има нужда от програми за ремонта им всяка година. Регионалният министър повтори опасенията си, че европейските фондове за новия програмен период няма да стигнат за всички приоритетни проекти. Един от тях е магистрала „Хемус”, чиято индикативна стойност е около 800 млн. евро, посочи Терзиева.

Според нея има различни варианти за финансиране на строителството на пътната артерия, която ще е основна за Северна България.

Освен европейско финансиране „Хемус” може да бъде довършена с публично-частно партньорство, заем или национално финансиране. Терзиева обаче допълни, че публично-частно партньорство може да бъде реализирано само, ако анализите покажат, че има достатъчно трафик и инвеститорски интерес.

В момента предпроектното проучване за магистралата продължава и резултатите ще станат готови до 2-3 месеца, допълни още регионалният министър. Тогава ще може да бъде взето решение как ще бъде изградена магистралата.

Терзиева обаче не беше категорична как ще се отрази за пътуващите строителството на „Хемус” с публично-частно партньорство. Според нея не е задължително да бъде плащана тол-такса, а „има различни начини”.

Общо средствата от ЕС за инфраструктурни проекти у нас ще бъдат около 1,5 млрд. евро. Индикативната стойност на магистрала „Струма” ще бъде между 800 млн. и 1 млрд. евро. Приоритети обаче са и жп проекти, стана ясно още от думите на Терзиева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:19 | 14.09.22 г.
fallback