fallback

Магистралата София-Ниш ще бъде финансисирана приоритетно по ОП "Транспорт"

Има огромен интерес към концесията на столичния аеропорт, съобщи Данаил Папазов

17:50 | 31.03.14 г.

Българският участък от магистралата София – Ниш ще е един от първите проекти, по които ще се работи по новата оперативна програма „Транспорт“ 2014 – 2020 г. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов при официалното посрещане на първия полет на Air Serbia на Летище София. 

Припомняме, че през ноември 2013 г. министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и сръбският й колега Игор Мирович заявиха, че магистралата ще е готова до края на 2016 г. Регионалното министерство планираше проектът да бъде включен в програмата "Connecting Europe Facility". В момента пътят София-Калотина, който е част от магистралата до Ниш, е включен като приоритетен обект в оперативната програма "Транспорт".

Днес Данаил Папазов и сръбският му колега Александър Антич също потвърдиха срока – 2016 г.

В отговор на въпрос дали се работи по транспортните връзки с Македония, той каза, че от страна на въздушните превозвачи няма интерес към линията София – Скопие.

Работи се обаче по възстановяването на жп линията Куманово – Беляковци, но работата ще приключи към 2018 - 2020 г. от страна на Македония, тъй като трасето на територията на съседите е много тежко. България също работи по двукилометров сегмент от тази връзка, като в зависимост от готовността на македонските железници в българския участък трасето може да бъде построено бързо.

Има заявки за увеличение на чартърите от страна на руски туроператори към Варна и Бургас. Възможно е да се увеличат и чартърите към София, каза министърът.

„Трендът на увеличение на пътници на Летище София е добър през януари и февруари, надявам се да постигнем минимум 8% увеличение на годишна база“, допълни той.

Анализът за концесията на столичния аеропорт още не бил готов, очаква се да е факт в средата на годината. След това ще се вземе политическо решение дали летището да бъде отдадено на концесия или не. „Това е добре работещо и печелившо държавно дружество, то и така може да бъде експлоатирано“, коментира Папазов.

Той посочи, че в неофициални разговори е заявен инвеститорски интерес към концесии на летищата в Горна Ораховица и Пловдив, а за Летище София има „огромен интерес“.

Преговорите с Турция за спогодбата, която трябва да реши проблемите на автомобилните превозвачи, вървят. В средата на април в София ще има среща по подготвяното двустранно споразумение, която трябва бъде подписано до края на април, обеща Папазов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:32 | 12.09.22 г.
fallback