Започват съкращения в администрацията на БДЖ, като това е една от стъпките за стабилизиране на дружеството. Това каза министърът на транспорта Николина Ангелкова пред БНТ. Днес тя очаква ръководството на железницата да й представи план за поетапно съкращение на служители в централното управление на превозвача.
„В момента в централната администрация работят 1100 души, сред които основно експерти, счетоводители и т. н., което е абсолютно ненужно. Инициативата започва от нас“, каза Ангелкова. Не се предвижда обаче съкращение на експлоатационния персонал.
Преди няколко дни Европейската комисия излезе със становище, че е допустима държавната помощ от 172 млн. лв., с която ще бъдат покривани стари задължения на дружеството към кредитора KfW. Предстои тепърва да се формализира процедурата в ЕК, което отнема време, включително поради смяната на Комисията, заяви министърът.
„Вече спокойно можем да водим преговори с кредиторите на БДЖ“, коментира Ангелкова. Междувременно превозвачът ще плаща редовно всеки месец малка част от задълженията си - по 3 – 4 млн. лв.на месец и така ще е до края на годината.
„Следващата мярка е закупуването на нов подвижен състав. Мотрисите са изключително стари и това се налага заради безопасността на движението. Продължават и ремонтите на съществуващите мотриси“, каза транспортният министър.
Тя допълни, че на този етап не може да се разчита на евросредства за закупуването на мотриси, тъй като не може да бъде доказана финансова стабилност с 600 млн. лв. дългове.
Ангелкова каза още, че са необходими 3,2 млн. лв., за да се възстанови железопътната инфраструктура от щетите, нанесени от последните наводнения.
Финансираните с европейски средства жп участъци трябва да са готови до края на 2020 г., дотогава трябва да има и нови мотриси, посочи тя.
По повод очакваните санкции от 24 милиона лева заради нередности по проекти, финансирани от ОП „Транспорт“, Ангелкова заяви, че предложението за финансова корекция е дошло от страна на Изпълнителна агенция „Одит на средствата от ЕС“.
Тези пари няма да бъдат загубени, а се пренасочват към други проекти на оперативната програма, допълни тя. „До края на тази година няма риск от загуба на средства по ОП „Транспорт“, каза Ангелкова.
Тя допълни, че до края на годината трябва да бъдат разплатени около 80 млн. евро за транспортните проекти. Транспортното министерство междувременно се разплаща с бенефициентите на проектите – НКЖИ и АПИ, които са се издължили към строителните компании.
Запитана има ли риск за проекти по ОП „Транспорт“, Ангелкова посочи лот 4 на магистрала „Струма“, лот 1 на магистрала „Марица“, от жп проектите – участък 2 по линията Септември – Пловдив (Пазарджик - Стамболийски), участък 3 от проекта Пловдив – Бургас (Церковски – Карнобат – Бургас) и Първомай – Свиленград (който бе финансиран по ИСПА).
По някои от тези отсечки се обмисля дали да бъдат прекратени договорите с изпълнителите. „Следва да се засили желанието на строителя да работи, тъй като му се плаща. Прекратяването на някои договори е съвсем реалистична мярка“, каза тя.
За 2015 г. по програмата трябва да бъдат усвоени 1,5 млрд. лв., допълни Ангелкова.
Тя декларира, че пътят Видин – София ще се строи, за което са започнали преговори с ЕИБ.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?