fallback

Пазарът на таблети в България расте, но изяжда този на компютрите

Tрадиционният компютър е незаменим и няма да бъде изместен от мобилните устройства, смята Владислав Иванов от Lenovo

08:17 | 20.03.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Личен архив

Владислав Иванов е мениджър смартфони и таблети в Lenovo за Югоизточна Европа. Основните му задължения включват цялостно развитие на бизнеса с таблети и смартфони на марката. Иванов е с 12-годишен опит в сферата на маркетинга и информационните технологии, а през последните три години е част от екипа на Lenovo като мениджър Consumer business. За 2014 г. Lenovo си поставя нови и изключително важни цели. Какви са те и какво е състоянието на българския PC пазар можете да прочетете тук!

Как се подреждат участниците на пазара на компютри по пазарен дял у нас?

В сегмента лаптопи, който представя реалните навици и избор на покупки от страна на клиентите, Lenovo е лидер с 22% пазарен дял. Следват HP, Acer и Asus. В общата класация  за продажби на компютри, в това число настолни компютри, местата са разменени, главно заради повечето продадени настолни устройства от страна на HP, плътно следван от Lenovo. След тях има много голяма разлика до третия, четвъртия и петия участник, които са Acer, Asus и Toshiba. Те са съответно с 13%, 11% и 9% пазарен дял.

HP ли е най-големият конкурент, който виждате на българския пазар?

Зависи в какво направление. Ако говорим за продажби към крайни клиенти, Lenovo има доста голяма преднина пред всички останали марки, които са представени на т.нар. ритейл пазар. На него сме лидер, а след нас се нареждат Acer, Asus и Toshiba, но те са с доста по-слаби възможности, така че не можем да определим кой конкретно ни е конкурент в тази ниша. HP има силно присъствие в сегмента с бизнес продукти и такива, насочени най-вече към държавния апарат. Именно тук разглеждаме марката, като конкурентна.

През 2013 г. имаше ли увеличение в броя продажби на лаптопи в България?

Миналата година българският PC пазар отчете сериозен спад от над 14%, като се сви от нива 351 хил. бройки до 303 хил. бройки на годишна база. Въпреки това Lenovo успя да се развива сериозно през този период и отбеляза над 33% годишен ръст, което ѝ позволи през 2013 г. да се изкачи в подреждането на марките в топ позиция и да донесе доста добър бизнес на партньорите, с които работи. Като цяло процесът на утвърждаване на Lenovo в тримесечията беше много последователен и очакваме през 2014 г. да запазим същия тренд и да успеем дори още по-сериозно да отворим разликата до останалите марки.

Как постигнахте този огромен ръст?

Постигнахме го с последователност в нашата политика, с работа с всички канали. Сътрудничим си активно с онлайн пазара, с ритейлите. Даваме избор на нашите клиенти с много добри продукти, позиционирани в различни ценови класове. Имаме подходящи продукти за геймъри, за бизнес хора, за студенти, за всякакви социални групи. Целта ни е клиентът да успее да намери себе си в продукта, който ние предлагаме. Освен това провеждаме много активна маркетингова комуникацията. Грижим се офертите, които предлагаме, да достигнат до всички потребители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:21 | 11.09.22 г.
fallback