IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазарът на таблети в България расте, но изяжда този на компютрите

Tрадиционният компютър е незаменим и няма да бъде изместен от мобилните устройства, смята Владислав Иванов от Lenovo

08:17 | 20.03.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Личен архив</em></p>

Снимка: Личен архив

Владислав Иванов е мениджър смартфони и таблети в Lenovo за Югоизточна Европа. Основните му задължения включват цялостно развитие на бизнеса с таблети и смартфони на марката. Иванов е с 12-годишен опит в сферата на маркетинга и информационните технологии, а през последните три години е част от екипа на Lenovo като мениджър Consumer business. За 2014 г. Lenovo си поставя нови и изключително важни цели. Какви са те и какво е състоянието на българския PC пазар можете да прочетете тук!

Как се подреждат участниците на пазара на компютри по пазарен дял у нас?

В сегмента лаптопи, който представя реалните навици и избор на покупки от страна на клиентите, Lenovo е лидер с 22% пазарен дял. Следват HP, Acer и Asus. В общата класация  за продажби на компютри, в това число настолни компютри, местата са разменени, главно заради повечето продадени настолни устройства от страна на HP, плътно следван от Lenovo. След тях има много голяма разлика до третия, четвъртия и петия участник, които са Acer, Asus и Toshiba. Те са съответно с 13%, 11% и 9% пазарен дял.

HP ли е най-големият конкурент, който виждате на българския пазар?

Зависи в какво направление. Ако говорим за продажби към крайни клиенти, Lenovo има доста голяма преднина пред всички останали марки, които са представени на т.нар. ритейл пазар. На него сме лидер, а след нас се нареждат Acer, Asus и Toshiba, но те са с доста по-слаби възможности, така че не можем да определим кой конкретно ни е конкурент в тази ниша. HP има силно присъствие в сегмента с бизнес продукти и такива, насочени най-вече към държавния апарат. Именно тук разглеждаме марката, като конкурентна.

През 2013 г. имаше ли увеличение в броя продажби на лаптопи в България?

Миналата година българският PC пазар отчете сериозен спад от над 14%, като се сви от нива 351 хил. бройки до 303 хил. бройки на годишна база. Въпреки това Lenovo успя да се развива сериозно през този период и отбеляза над 33% годишен ръст, което ѝ позволи през 2013 г. да се изкачи в подреждането на марките в топ позиция и да донесе доста добър бизнес на партньорите, с които работи. Като цяло процесът на утвърждаване на Lenovo в тримесечията беше много последователен и очакваме през 2014 г. да запазим същия тренд и да успеем дори още по-сериозно да отворим разликата до останалите марки.

Как постигнахте този огромен ръст?

Постигнахме го с последователност в нашата политика, с работа с всички канали. Сътрудничим си активно с онлайн пазара, с ритейлите. Даваме избор на нашите клиенти с много добри продукти, позиционирани в различни ценови класове. Имаме подходящи продукти за геймъри, за бизнес хора, за студенти, за всякакви социални групи. Целта ни е клиентът да успее да намери себе си в продукта, който ние предлагаме. Освен това провеждаме много активна маркетингова комуникацията. Грижим се офертите, които предлагаме, да достигнат до всички потребители.

Последна актуализация: 17:21 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
interim
преди 10 години
Още когато Бил Гейтс и Стив Джобс тръгват да превръщат PC-то в бизнес, всички големи им се смеят, чудейки се за какво са им на простите хора подобни сложни изчислителни машини. Е, явно се оказа че са пропуснали някои очевидни неща - чат, интернет, игри, филми, порно... Сега пак откриват топлата вода всяка година, че лаптопите изместват PC-тата, а таблетите - лаптопите. Просто защото тези неща които го интересуват простия човек ги има вече и на смартфони... Компютрите бавно и постепенно се превръщат отново в не-масов продукт, за хора които наистина имат някаква смислена работа с тях. И не, това не значи по-евтини, а по-скъпи компютри. Няма как продукт който става по-нишов, да бъде по-евтин. Язък че се пише в икономически форум...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 17 rate down comment 1
bgMan
преди 10 години
Ще си купуваш по-евтини ама друг път!Положението е такова от няколко години и цените вече няма на къде повече да падат. Просто компютърджиите се преориентират да продават други неща вместо компютри. Добрите таблети и смартфони са на цените на ентри левъл лаптопите но не могат да дадат и 1/10 от възможностите и производителността им но стадото си е стадо и купува таблети и смартфони на нереално високи цени като си мисли че това е най-добрата покупка. И са щастливи отгоре на това!?!?Нещо твърде много изпростяха хората по целия свят през последните 10-тина годинки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 3
avramcho
преди 10 години
ще си купуваме по-евтини компютри...това е добра новинаа не проблем ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още