Акциите на LVMH поскъпнаха, след като приходите на френския производител на чанти надминаха очакванията на анализаторите, което доказа устойчивостта на компанията на фона на забавянето на луксозната индустрия като цяло, предава Bloomberg.
Акциите на компанията повишиха цената си с 5,2% до 165,15 евро по време на ранната търговия в Париж, което е най-високата цена от почти 11 месеца.
Приходите за третото тримесечие се повишиха с 6%, надминавайки очакванията за ръст от 4%, което се дължи най-вече на по-голямото търсене на кожени изделия и парфюми.
Производителите на луксозни стоки бяха ударени от по-слабото търсене в Азия , което бе изострено от забавянето на туризма в Европа на фона на опасенията за терористични атаки.
Richemont, производителят на бижута Cartier, обяви, че оперативната му печалба за първата половина на годината вероятно ще се свие с около 45%.
Приходите на компанията са се свили с 13% за пет месеца до август, като се изключат валутните колебания. Те не успяха да оправдаят очакванията на анализаторите за 11% спад.
Това се случва в момент, в който Hermes се отказа от прогнозата си за годишните си продажби. Акциите и на двете компании се озоваха на червено, повличайки след себе си и тези на други фирми за луксозни стоки.
Индустрията се бори с поредна година на свиващо се търсене в Китай, след като антикорупционната кампания в страната нанесе удар на продажбите. Същевременно фирмите страдат и от последствията от терористичните атаки в Париж и Белгия.
„Доброто представяне на френската модна марка в Азия трябва да се приема като положителен знак за индустрията като цяло”, коментира Зузана Пус, анализатор за Berenberg.
LVMH обяви,че подобрените резултати в Азия тласкат нагоре продажбите в най-големия сегмент – модни и кожени изделия с 5%, което е най-високият темп на растеж от повече от година. Приходите от парфюми и козметика също надминават очакванията, пише още Bloomberg.
Richemont, който също притежава модни марки като Chloe и Alfred Dunhill, отчете ръст на продажбите от 2,9%. При Hermes повишението е с 1,8%, а Kering, чиято марка Gucci започва да се завръща, отчете ръст от 1,4%.
Цялата луксозна индустрия пострада от спада в туризма в Европа след терористичните атаки в Париж през ноември миналата година и атентата на летището в Брюксел през март. Търсенето на луксозни часовници е засегнато най-силно. През юли, Swatch отчете най-ниската си печалба за първото полугодие от седем години заради слабо търсене в Хонконг, Франция и Швейцария.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО