fallback

БДЖ купува нови вагони, ще продава почивни станции

Задълженията на БДЖ към банки сега са около 600 млн. лв., преговаря за заем от Световната банка за 460 млн. лв.

08:04 | 04.10.10 г. 3
Автор - снимка
Създател

“Български държавни железници” ЕАД планира през 2011 година да закупи 20-30 нови вагона, предимно спални, като предвидените средства за това са около 20 млн. лв., съобщи на семинар за транспортните проекти председателят на управителния съвет на компанията Владимир Владимиров.

Той посочи, че при изпълнението на програмата за преструктуриране на дружеството, която е със срок до 2016 г., ще се прецени колко вагони и локомотиви не са необходими и те ще бъдат продадени.

Предвижда се БДЖ да продаде или даде под аренда 9 от общо 14-те свои почивни станции, съобщи още Владимиров. По думите му, в зависимост от пазарната конюнктура, средствата от продажбата на недвижимата собственост и подвижния състав се очаква да бъдат общо 35-60 млн. лв.

В рамките на програмата за преструктуриране на дружеството ще бъде създадена холдингова структура с обособени две дружества, занимаващи ще се съответно с пътнически и товарни превози, които ще са с голяма оперативна самостоятелност, а “шапката” ще се занимава главно със стратегическо планиране.

Във връзка със заем, необходим по време на преструктурирането на БДЖ, в момента се водят преговори със Световната банка (СБ) и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), информира Владимиров. Заемът от СБ е за общо 460 млн. лв., като от тях 100 млн. лв. железниците биха искали да получат в кратки срокове.

Задълженията на БДЖ към банки сега са около 600 млн. лв., а към доставчици – над 100 млн. лв.

За 8-те месеца на тази година загубата на БДЖ е около 24 млн. лв., докато за същия период на миналата година е била към 40 млн. лв.

За последната година от БДЖ са съкратени към 2000 човека и сега там работят около 12 700 човека, но вероятно ще има и още съкращения, информираха от ръководството на жп-компанията.

Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) също води преговори със Световната банка за отпускане на заем, който да е на стойност до 250 млн. лв. и ще е предназначен за закупуване на нови машини за ремонт, каза от двоя страна директорът на НКЖИ Милчо Ламбрев.

Задълженията на компанията към края на август са близо 41 млн. лв., а вземанията – 109 млн. лв., като от тях 98 млн. лв. са от БДЖ.

НКЖИ очаква приходите от инфраструктурни такси за 2010 г. да са към 114 млн. лв. В момента се разработва нова технология за изчисляване на размера на инфраструктурните такси, които се плащат от БДЖ и други превозвачи, като се очаква за 2011 г. те да намалеят средно с няколко процента за превоз на единица товар на км.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:51 | 09.09.22 г.
fallback