Всички акционери в компанията оператор на проекта за петролопровода „Бургас-Александруполис“ - Trans-Balkan Pipeline, подкрепиха продължаването на работата по проекта, включително и допълването на доклада за Оценка на влиянието върху околната и социалната среда (ОВОСС) съгласно коментарите, направени от българското Министерство на околната среда и водите (МОСВ). Това се казва в съобщение на самата компания, във връзка с проведеното вчера в Рим Общо събрание на акционерите и на Надзорния съвет на компанията.
Участниците в срещата са се обединили около предложението на акционерите относно възможността за по-нататъшното финансиране на работата по петролопровода.
Според предложението България би трябвало да плати настоящите си задължения в размер на 7,3 млн. евро до 20 март тази година (при положение, че срокът на плащанията е бил до 15 декември 2010 г.) и да продължи по-нататъшното финансиране на проекта.
Представителят на гръцкото правителство от своя страна е заявил, че е взето решение за възстановяване на ДДС на компанията за периода 2008-2010 г. Неплатените задълженията на Гърция по проекта възлизат към момента на 1,3 млн. евро.
В допълнение, акционерите и членовете на Управителния съвет на Trans-Balkan Pipeline са се обединили около предложението на руските представители за пакет от мерки за минимизиране на разходите, основно административни.
Вицепрезидентът на „Транснефт“ Михаил Барков коментира пред руското електронно издание Вести.ru, че по негово мнение „общо взето българската страна по време на срещата се отнесе позитивно към проекта, има усещане за подобряване на нейната позиция“ към реализацията на проекта.
Trans-Balkan Pipeline беше регистрирана в началото на 2008 година в Амстердам, в изпълнение на тристранния договор между правителствата на Русия, България и Гърция за изграждане и експлоатация на нефтопровода Бургас-Александруполис, подписан в Атина на 15 март 2007 година.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат