fallback

Лукойл: В момента продаваме бензина на бензиностанциите на загуба

От продажбата на дизела на дребно в момента „Лукойл България“ печели по 1 ст./л

17:46 | 01.04.11 г. 26
Автор - снимка
Създател

В момента „Лукойл България“ продава бензина А95 Н на своите бензиностанции в България на загуба. Това стана ясно от презентацията на зам.-генералния директор на компанията Сергей Гиндич, представена днес пред парламентарната комисия по икономика и енергетика. За изслушване по въпросите за разходите им при производството и дистрибуцията на горива бяха поканени производители и търговци на горива, но само част от тях се отзоваха на поканата, не присъстваха и представители на ръководството на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Според изнесените данни от ръководството на „Лукойл България“ при формирането на крайните цени делът на акцизи и ДДС е 47%, а на петрола – 42%. Като се имат предвид и останалите разходи, в крайна сметка към момента компанията губи при продажбата на най-разпространения бензин по 12 ст./л, т.е. е на „минус“ с 4,8%.

При продажбата на дизела към момента „Лукойл България“ печели по 1 ст./л, т.е. е на „плюс“ с 0,4%. При дизела делът на акциза и ДДС формира 41% от общата цена на дребно, а разходите за петрол – 40%.

Сергей Гиндич отбеляза, че вносът на нефт пряко от Русия за България, предвид големите транспортните разходи, няма да излезе по-евтин от покупките от средиземноморските пазари.

Зам.-генералният директор на компанията посочи, че откакто „Лукойл“ е в България, са направени инвестиции с общ размер над 1,5 млрд. долара. Платените данъци от компанията за миналата година са над 1 млрд. лева.

По време на заседанието на парламентарната комисия стана ясно, че по официални данни за миналата година към 40% от горивата на българския пазар са от внос.

От „Ромпетрол България“ посочиха от своя страна, че те купуват горива от рафинерията на компанията-майка в Румъния на пазарни цени, затова когато им е по-изгодно, внасят горива и от Гърция и други страни. Пазарният дял на „Ромпетрол“ у нас, по техни данни, при пазара на едро е 7%, а при продажбите от бензиностанции – 3%.

Депутатът от Коалиция за България и бивш министър на енергетиката Петър Димитров коментира, че „не може да се иска от бизнеса да не печели нищо, а да изпълнява социални функции спрямо цялата държава, тъй като това би могло да стане само спрямо собствените служители“.

Според Петър Димитров правителството би могло да се опита на ниво Европейски съюз да настоява по време на кризата да бъдат намалени минималните нива на акцизите за всички страни – защото само за България едва ли ще бъде позволено. Той обърна внимание, че почти половината от цените на горивата у нас представляват данъци и ДДС, като с ДДС се облага дори акцизът, и правителството би трябвало да помисли и по този въпрос.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:28 | 14.09.22 г.
fallback