Михаил Андонов е новият изпълнителен директор на Националната електрическа компания (НЕК), съобщи днес министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.
Андонов изпълняваше временно длъжността изпълнителен директор на НЕК след отстраняването на Красимир Първанов през април т.г. Мотивът за смяната беше свързан с превишаването на делегираните му права при подписването на поредното споразумение за удължаване на договора за строителството на АЕЦ "Белене" с "Атомстройекспорт". Дотогава Андонов бе главен счетоводител на компанията и член на Съвета на директорите.
Михаил Андонов е избран сред 13 кандидати за този пост, като в "кратката листа" са останали само четирима, каза Трайков. От тях Андонов се е представил най-добре, добави той.
„От 14 години работя в НЕК и ако не бях участвал в този конкурс, щеше да е предателство за компанията“, коментира Андонов по повод назначаването си. От септември 2009 г. той е работил като главен счетоводител на НЕК и член на Съвета на директорите.
Една от първите задачи, които Андонов си е поставил, е да разпореди проверка на провежданите търгове за електроенергия от АЕЦ "Козлодуй".
НЕК е в добро финансово състояние. За 2010 г. компанията има 102 млн. лв. печалба, а за шестте месеца на 2011 г. очакваната печалба е около 60 млн. лв., заяви още Андонов. Той поясни също, че ще изработи дългосрочна програма за погасяване на дълговете, така че "в рамките на година и половина НЕК да стане номер едно на Балканите".
Държавната компания трябва да плати около 60 млн. евро на "Атомстройекспорт" за изработване на оборудване за АЕЦ "Белене" с дълъг цикъл на производство, но тези средства ще се преведат едва след приемането на съответния етап от изработката на оборудването, обясни Андонов. Срокът за подготовката на първи реактор на АЕЦ "Белене" е средата на следващата година, поясни новият шеф.
(БТА)


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
преди 14 години тази атомна от 50 години все я строят колко откраднаха поне за още 1-2 минимум а още колко ще крадат не ми се мисли..........просто не е истина тва е се едно сертифицирана кола от реномиран производител да буди притеснения за безопасноста си, та нали реакторите не ги е правил бай *** с електрожена ? а? това са големи фирми специализирани в това какво има да го мислите незнам.....кражбината стой в дъното на вси4ко това и ни баламосват ние безопасноста, рентабилността колко пъти трябва да ви се потвърждава 4е е безопасно и икономи4ески оправдано? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Извинявам се за негативизма, но счетоводител на ръководен пост не е най-обнадеждаващия избор. Успех все пак! отговор Сигнализирай за неуместен коментар