fallback

Зимният туристически сезон е по-слаб от миналогодишния

Чуждите посещения са намалели с около 50 хиляди тази година, като най-голям спад на туристи има от Русия и Румъния

08:13 | 09.03.12 г. 4

Снимка: Creative Commons. Лиценз: Skistar Trysil's

 

Зимният туристически сезон тази година ще приключи със спад от около 7 на сто спрямо миналата година, което е много под очакванията на туристическия бизнес.

Председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов коментира пред Investor.bg, че месец февруари е донесъл известен оптимизъм, след като регистрира ръст на туристите със 7 на сто, заради проведените ски състезанията в Банско и Пампорово. Като цяло обаче зимният сезон тази година протича с изоставане, каза Драганов. По думите му то е започнало още през декември 2011 г. и е продължило през първия месец на 2012 г.

Най-голям спад на туристи има от Русия и от Румъния. Броят на руските туристи за месеците декември и януари е намалял с 45%, а на румънските – със 70%. Отливът на румънски туристи се дължи на икономическата криза, а руските туристи се отдръпнаха заради скандала с чартърните полети от миналата есен, обясни Драганов. Допълнителни причини са тежките зимни условия, затворените граници и затрудненият транспорт.

По данни на Института за анализи и оценки в туризма, чуждите посещения от 500 хиляди през миналия зимен сезон са намалели с около 50 хиляди тази година. Същата тенденция потвърди и националната статистика преди дни, когато отчете намаление на посещенията на чужденци в България. През януари 2012 г. в сравнение с декември 2011 година те са с 14% по-малко.

Преди по-малко от месец на най-голямото международно туристическо изложение „Ваканция СПА и Експо“, министърът на икономиката Трайчо Трайков заяви, че очаква зимният сезон да приключи с ръст и на приходите от туризъм, и на посещенията с цел отдих. Данните на бранша обаче показват противоположна тенденция на спад и по двата показателя.

Драганов потвърди, че чуждестранните туристи продължават да бъдат привлечени от България заради имиджа й на евтина туристическа дестинация с качествен туристически продукт. Това беше отчетено и в класацията на Holiday Barometer, която постави България на четвърто място в света като страна с най-добро качество на туристическия продукт, предлаган на достъпна цена. Само поддържането на нискобюджетен туристически продукт обаче няма как да доведе до ръст на приходите от туризъм и няма да помогне за амбицията на държавата да удвои броя на чуждестранните туристи у нас, твърди експертът.

Според бранша всички усилия на държавната политика трябва да бъдат насочени към популяризиране на алтернативните форми на туризъм – еко, СПА, голф, културен и към създаването на нов имидж на България като дестинация за целогодишен туризъм.

Същата позиция застъпват от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. Според представители на туристическата организация трябва да се работи в три насоки, за да се повишават приходите от туризъм на страната. Преди всичко стои проблемът с инфраструктурата. На следващо място трябва да се промени имиджа на България, като страна, която гарантира сигурност и възможности за качествен и спокоен отдих. Едва тогава страната ни ще има възможност да привлича туристи с алтернативни форми на туризъм.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:04 | 06.09.22 г.
fallback