IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Само четири дружества останаха в борбата за БДЖ "Товарни превози"

От деветте закупили документи за търга останаха само румънска и австрийска компания, както и Първа инвестиционна банка и "Български морски флот"

16:57 | 28.01.13 г.
<p>
	Снимка:<em> stock.xchng</em></p>

Снимка: stock.xchng

Четири дружества продължават в приватизационната процедура на БДЖ "Товарни превози". От закупилите конкурсна документация общо девет дружества само четири са подали документация за съответствие в Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК).

Това са най-големият частен румънски превозвач ТД "Груп Феровиар Роман" АД, със седалище Букурещ, австрийската компания "Донау-финанц транспорт и Бетейлигунг" Гмбх, Австрия, фирмата "Бългериан Карго Експрес" АД със седалище в София и Първа инвестиционна банка, съобщиха от пресцентъра на агенцията.

По този начин интересът към товарното звено бавно става все по-ясен. Румънските железници участваха още при първия неуспешен опит на държавата да продаде "Товарни превози". Интересът им и сега изглежда голям, защото по време на първия етап от процедурата бяха закупили документация и през дружеството "Българска железопътна компания", на което са собственици.  Сега продължават напред в "надпреварата" директно с името си - ТД "Груп Феровиар Роман" АД (Grup Feroviar Roman).

Втората фирма "Бългериан Карго Експрес АД със седалище София има пряка връзка с дружеството "Български морски флот". Проверка на Investor.bg в търговския регистър показва, че фирмата “Бългериан Карго Експрес” АД (BULGARIAN CARGO EXPRESS AD) се занимавама с "извършване на железопътни превози на товари в страната и чужбина, наемане на локомотивна тяга и вагони за извършване на железопътни превози на товари, поддръжка и ремонт на локомотиви и вагони, търговско представителство и посредничество, комисионни, спедиционни и превозни сделки, складови сделки, както и всякакъв вид други сделки, незабранени със закон".

В съвета на нейните директори са Кирил и Георги Домусчиеви, които притежават акции в "Български морски флот". Кирил Домусчиев от години развива транспортен бинзес и е съсобственик в немско-българския консорциум "Кей джи маритайм шипинг", който в края на лятото на 2008 г. приватизира "Български морски флот".

Третата компания е със седалище в Австрия - "Донау-финанц транспорт и Бетейлигунг" Гмбх (Donau-Finanz Transport und Beteiligung GmbH). Единствената информация, която до момента има за нея е, че представлява дружество, което инвестира в имоти, логистика, транспорт, строене, туризъм, както и в агрикултура.

В процедурата продължава и Първа инвестиционна банка, като до този момент все още не е ясно чий интерес представлява тя.

От АПСК припомнят, че до 18 февруари тази година ще издадат сертификати на допуснатите в процедурата участници и чак след това те ще имат право да подадат обвързващи оферти. Крайният срок за подаването на ценовите предложения от кандидат-купувачите е 12 март 2013 г.

Интересът на "Химимпорт" отпадна. Засега

В първия етап от процедурата за раздържавяване на "Товарни превози" интересът на инвестиционната група "Химимпорт" пролича през закупената документация от Параходство "Българско речно плаване". Въпреки коментарите в общественото пространство, че "Химимпорт" АД ще продължи да разгъва палитрата си от транспортни компании, явно се е отказал от приватизирането на товарното звено на родната железница.

Същевременно акционерното дружество се сдоби с концесия на пристанище "Лом", което ще може да управлява през следващите 35 години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:50 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още