Четири дружества продължават в приватизационната процедура на БДЖ "Товарни превози". От закупилите конкурсна документация общо девет дружества само четири са подали документация за съответствие в Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК).
Това са най-големият частен румънски превозвач ТД "Груп Феровиар Роман" АД, със седалище Букурещ, австрийската компания "Донау-финанц транспорт и Бетейлигунг" Гмбх, Австрия, фирмата "Бългериан Карго Експрес" АД със седалище в София и Първа инвестиционна банка, съобщиха от пресцентъра на агенцията.
По този начин интересът към товарното звено бавно става все по-ясен. Румънските железници участваха още при първия неуспешен опит на държавата да продаде "Товарни превози". Интересът им и сега изглежда голям, защото по време на първия етап от процедурата бяха закупили документация и през дружеството "Българска железопътна компания", на което са собственици. Сега продължават напред в "надпреварата" директно с името си - ТД "Груп Феровиар Роман" АД (Grup Feroviar Roman).
Втората фирма "Бългериан Карго Експрес АД със седалище София има пряка връзка с дружеството "Български морски флот". Проверка на Investor.bg в търговския регистър показва, че фирмата “Бългериан Карго Експрес” АД (BULGARIAN CARGO EXPRESS AD) се занимавама с "извършване на железопътни превози на товари в страната и чужбина, наемане на локомотивна тяга и вагони за извършване на железопътни превози на товари, поддръжка и ремонт на локомотиви и вагони, търговско представителство и посредничество, комисионни, спедиционни и превозни сделки, складови сделки, както и всякакъв вид други сделки, незабранени със закон".
В съвета на нейните директори са Кирил и Георги Домусчиеви, които притежават акции в "Български морски флот". Кирил Домусчиев от години развива транспортен бинзес и е съсобственик в немско-българския консорциум "Кей джи маритайм шипинг", който в края на лятото на 2008 г. приватизира "Български морски флот".
Третата компания е със седалище в Австрия - "Донау-финанц транспорт и Бетейлигунг" Гмбх (Donau-Finanz Transport und Beteiligung GmbH). Единствената информация, която до момента има за нея е, че представлява дружество, което инвестира в имоти, логистика, транспорт, строене, туризъм, както и в агрикултура.
В процедурата продължава и Първа инвестиционна банка, като до този момент все още не е ясно чий интерес представлява тя.
От АПСК припомнят, че до 18 февруари тази година ще издадат сертификати на допуснатите в процедурата участници и чак след това те ще имат право да подадат обвързващи оферти. Крайният срок за подаването на ценовите предложения от кандидат-купувачите е 12 март 2013 г.
Интересът на "Химимпорт" отпадна. Засега
В първия етап от процедурата за раздържавяване на "Товарни превози" интересът на инвестиционната група "Химимпорт" пролича през закупената документация от Параходство "Българско речно плаване". Въпреки коментарите в общественото пространство, че "Химимпорт" АД ще продължи да разгъва палитрата си от транспортни компании, явно се е отказал от приватизирането на товарното звено на родната железница.
Същевременно акционерното дружество се сдоби с концесия на пристанище "Лом", което ще може да управлява през следващите 35 години.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри