fallback

Под 1% от жалбите за отчитане на електромерите на ЧЕЗ са основателни

Системата на дружеството автоматично алармира при големи разлики при отчитането на показанията на клиентите

11:56 | 21.03.13 г.

Под 1% от подадените жалби за грешки в измерването на показанията на електромерите са основателни, обясниха от „ЧЕЗ Разпределение“ по време на специална пресконференция, пише БТА. От началото на годината компанията е получила над 13,4 хил. жалби, а основателни са били едва 83 от тях.

Отчетите на електромерите се правят от квалифицирани отчетници, а системата автоматично предупреждава при голямо разминаване на потреблението на енергия в последователни месеци. Заложените стойности за сигнализиране са понижение на консумацията от 45% до увеличение на консумацията със 75%.

Задължително се прави и проверка при голямо потребление – над 1000 киловата, обясни Младен Кръстев, който ръководи направлението „Отчитане и управление на данните“ в чешкото дружество.

Всеки месец компанията отчита електромерите на 2,1 млн. абонати. От 2008 година отчитането става с електронни терминали и GPRS система и данните от електромера не се записват ръчно върху хартиен носител.

Отчитането на всеки клиент се осъществява от трима различни отчетника през три поредни месеца. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:04 | 12.09.22 г.
fallback