Вторият мост над Дунав между България и Румъния ще бъде кръстен "Нова Европа", съобщи в ефира на "Дарик радио" министърът на транспорта Данаил Папазов. По съоръжението след години ще преминава жп линията, свързваща Пекин с Лондон, но на този етап работим по отношение на европейските перспективи, които дава новият мост.
Сред тях са развитието на пътната инфраструктура в региона.
Според новия транспортен министър таксите за преминаване по новия мост са договорени със споразумение от 2011 година. Те ще се събират от двете страни на съоръжението, но след това ще се разпределят. "Грубо съотношението е 80:20 в полза на България", допълни още той.
Размерът на таксите обаче ще бъде обект на още дискусии между българската и румънската страна. Папазов заяви, че не вярва Румъния да "бойкотира" новия мост с мотива шофьорите на тежкотоварните камиони да избират Мостът на дружбата и да изминават по-големи дистанции в румънската страна.
Освен автомобилния трафик по втория мост на Дунав между България и Румъния има и жп линия, като вчера е правена експлоатационна проба и достигната скорост от 140 км в час. За съжаление обаче в Румъния мрежата не е електрифицирана и това ще забавя пътуването, защото хората ще трябва да сменят транспортните средства.
Третият мост над Дунав трябва да бъде между Силистра и Кълъраш, смята транспортният министър, тъй като в момента има силен дисбаланс и повечето транспортни връзки водят на запад.
Папазов не е против приватизацията на БДЖ "Товарни превози" изобщо, но в този момент тя не би довела до нищо. "Цената, която би била постигната сега, е пагубна", смята той и допълни, че няма ясна картина какво е състоянието в железниците.
Транспортният министър е направил няколко плана за спасението на компанията, част от които той определи като "революционни". Досега не е направено нищо да се изчистят вътрешните задължения, смята той и предлага част от собствеността на компанията може да бъде прехвърлена в Националната компания по железопътна инфраструктура в замяна на задълженията.
Така самите обекти - почивни станции, депа и други сгради, ще останат държавна собственост и ще могат да бъда погасени задължения за 60-70 млн. лева по този начин.
Освен това в компанията има много бракувани локомотиви, които могат да бъдат предадени на скрап.
Като част от мерките за оздравяване на БДЖ е продажбата на сградата на компанията в центъра на София (ул. "Иван Вазов" 2) на Ръководство "Въздушно движение", което също е държавна компания и търси сграда. Ръководството на БДЖ пък ще бъде преместено на гарата и така при проблем с пътници, ръководителите движение ще бъдат близо до ситуацията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 12 години А защо да не се казва само "Европа"? Още по-добре е да се казва "Видин". отговор Сигнализирай за неуместен коментар