fallback

Бранд „България“: Ситуация на омагьосан кръг

Според ресорния заместник-министър Бранимир Ботев липсва яснота за бъдещето на проекта

08:18 | 19.08.13 г. 2
Автор - снимка
Редактор

По този начин трябваше да изглежда туристическата емблема на страната ни. Илюстрация: МИЕ

Все още липсва яснота за бъдещето на така наречения интегриран бранд „България“ на родния туристически продукт. На този етап не е ясно от кога ще заработи стратегията, дори не е сигурно до каква степен страната ни ще използва вече разработения проект за интегриран бранд. Това обясни новият зам.-министър на икономиката и енергетиката, който отговаря специално за ресор "Туризъм", Бранимир Ботев пред Investor.bg. Той бе потърсен, за да коментира бъдещето на проекта и какви пречки стоят пред неговото въвеждане.

Ботев описа случая с бранд България като „ситуация на омагьосания кръг“.

„Положението е следното: усвоени са европейски средства за интегрирания бранд, избран е изпълнител, който е изготвил и краен продукт. Ние не можем да се откажем напълно от него, защото по закон това означава, че ще трябва да връщаме средства на Европейския съюз, а те вече са усвоени от изпълнителя. От друга страна, аз като гражданин не мога да се съглася, че трябва току-така да се примиряваме – все пак този бранд ще представя страната ни и е важен“, обясни подробно случая той.

„От консорциума, който изготви стратегията, ни съобщиха, че работят по оптимизирането на бранда. Изискали сме да ни дадат информация по какъв начин ще го оптимизират, въобще какво ще направят, тъй като на мен не ми е ясно по какъв начин ще стане това“.

Ботев уточни, че новото правителство няма право да се меси в този проект, защото той вече касае реализирана програма. Но бе категоричен, че министерството ще направи всичко възможно стратегията за бранд „България“ в даден момент да започне да функционира. Все пак той посочи, че на този етап нищо повече не може да се направи, освен да се изчака реакция от страна на консорциума, която изготви интегрирания бранд.

„В момента не мога да ви дам много информация, тъй като не разполагаме с такава. Знам, че проектът е в застой. Беше спрян преди месеци, сега се актуализира. За съжаление няма какво ново повече да кажем“, уточниха от рекламната агенция Publicis Consultants, която е една от фирмите в консорциума, спечелил обществената поръчка за стратегията.

Припомняме, че Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, в качеството си на възложител на обществената поръчка, даде 1,4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България" (Консорциум между фирмите "Прагматика" ООД и Publicis) , за да може дружеството да реализира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни - послания, лога, методи за информиране на обществеността, реклама и др.

Идеята на цялата маркетинг стратегия всъщност бе да направи туристическия продукт на страната ни по-търсен и по-разпознаван сред другите държави. От министерството дори имаха прогнози за ръст от 25% на туристите до 2020 г., след като цялостраната стратегия заработи.

В началото на тази година въпросната стратегията за бранда бе официално представена пред обществеността. Още на същия ден експерти в областта на туризма, маркетинга, рекламата и визуалните изкуства остро изкритикуваха новото лого и проекта като цяло.

Кратка справка на Investor.bg сред други чуждестранни лога и туристически брандове показа, че новото лого на туризма дори прилича изключително много на това на Киргизстан.

Дни по-късно появилата се негативна реакция накара бившия министър на икономиката Делян Добрев да върне бранда за преразглеждане. Стратегията бе спряна, а случаят с бранда заглъхна и остана на заден план сред обществените теми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:45 | 14.09.22 г.
fallback