IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Проверяват за нарушения обществената поръчка за бранд "България"

От министерството на икономиката са възложили на фирмата, отговорна за реализирането на бранда, да преразгледа работата си и да направи корекции, ако се наложи

08:00 | 05.02.13 г. 4
<p>
	Логото на новия туристически бранд търпи остра критика през последните две седмици. Снимка:<em>МИЕТ</em></p>

Логото на новия туристически бранд търпи остра критика през последните две седмици. Снимка:МИЕТ

Инспекторатът на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) в момента прави детайлна проверка на обществената поръчка за изготвянето на интегрирания туристически бранд „България“, който бе официално представен преди малко повече от две седмици.

По разпореждане на министър Делян Добрев инспекторатът е започнал проверка за допуснати нарушения в хода на работата и изпълнението й от страна на ангажирания консорциум "Обединение за бранд "България". Това научи Investor.bg след направено запитване към министерството във връзка с появилата се информация в медиите, че изпълнението на поръчката за новия български туристически бранд и маркетинг стратегията за неговото внедряване на световните пазари, е опорочена и своевременно е „дадена на прокурор“.

В отговора на МИЕТ до Investor.bg се посочва, че възлагат на изпълнителя на обществената поръчка да преразгледа изпълнението на задачата по-обстойно и ако се наложи, да направи корекции. Очаква се сдружението да проведе допълнителни дискусии със специалисти, които „имат отношение към новото лого“.

През последните седмици новото лого и като цяло стратегията за интегрирания бранд търпят остра критика в общественото пространство. От Съюза на българските художници (СБХ) излязоха с официална позиция, в която твърдят, че няма нито един техен представител в творческия екип по реализирането на графичната част.

В становището си те заявяват, че "в семиотичен, композиционен, пластичен, цветови и идеен план логото не изявява високоотговорната и представителна функция, която символът и прилежащите му компоненти трябва да изразяват".

"Към тези естетически и смислови недостатъци причисляваме неудачното типографско решение, нехармониращо с ценностите в българската кирилица. Разработените подварианти на логото не спомагат за ясно, характерно и запомнящо се послание за България, а напротив - затвърждават впечатлението за съдържащата се в него вяла и безлична посредственост", заявяват още в позицията си от СБХ.

Георги Павлов, секретар секция "Графичен дизайн" към сюза заяви, че към този момент не е чувал за завеждане на подобно дело. Едиствено спомена, че се надява ако бъде проведен конкурс за ново лого, консорциумът да се допита до утвърдени имена от родните художествените среди.

Същевременно вчера министърът на културарата Вежди Рашидов изрази негативното си мнение за графичното изображение на логото, като го сравни с "бонбоче от панаир - шареничко, хубавичко".

Според него логото трябва да бъде една съвършена естетика, а новото е малко примитивно. "България не заслужава толкова примитивно отношение", заяви още Рашидов.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 0
Mavi Goz
преди 11 години
Хахаха! Логото не само, че трябва да покрива високи художествени критерии, но само по себе си е висш пилотаж в приложната графика! Това не е като да разцъкаш един КорелДро, да се кръстиш "графичен дизайнер", да нарочиш предпечатното си фирме "рекламна агенция" и да се понесеш на крилете на рекламния бизнес! хаха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 2
Sakamano
преди 11 години
На мен ми харесва. Има някаква свежа идея - като от хавайска риза. Това лого не е предназначено да задоволява високи художествени критерии, а да рекламира страната пред чуждите туристи. Затова нека художниците да си гледат мацаниците и да оставят рекламирането на туризма на специалистите по реклама.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
deant
преди 11 години
То имаше лаф - когато Господ ходел по малка нужда, при нас валяло...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
Melani2
преди 11 години
Искам да помогна...ако жълтата капка е сълза Господна защо е жълта;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още