България е все още е малко позната дестинация, свързана предимно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На второ и трето място, със значително по-нисък процент на познаваемост сред чуждестранните туристи, са планинският и ски туризмът, балнео- и СПА ваканциите. Възможностите за разглеждане на културно-исторически забележителности са слабо познати сред тази група.
Това са данни от изследвания сред туристи и туроператори, направени в България и десет чуждестранни пазара, цитирани от министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Положителното отношение към България е много по-високо сред чужденците, които вече са били в страната ни, в сравнение с тези, които не са идвали у нас, сочат изводите от проучването.
Наблюдава се висока обща удовлетвореност от почивка в България - при около 90% от чуждестранните туристи. Декларирана е и лоялност към дестинацията със склонност за повторно посещение при над 80% от тях.
В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие. Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са достойнствата, които българинът цени най-много. За разлика от чужденците българите категорично свързват страната ни с богатото й историческо наследство.
На база на проведените анализи са дефинирани четири основни конкурентни пазара на България - Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм се посочват Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия. По отношение на СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия.
Като ключови целеви пазари са определени Германия, Русия, Румъния и Великобритания. Вътрешният пазар също остава с висок приоритет като значим източник на приходи в туризма.
За да се рекламира страната ни като по-добра туристическа дестинация министерството работи върху създаването на интегриран бранд „България“, чрез който да се постигне по-високата конкурентоспособност на страната ни.
Това каза в Поморие зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който участва в информационна среща за първата фаза от проекта „Разработване на бранд „България“, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“ по оперативна програма „Регионално развитие“.
Очаква се новият бранд да бъде въведен през есента на 2013 г. Една от основните му цели е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за България предимно като морска дестинация и да бъде представен потенциалът й като целогодишно място за отдих и пътешествия.


Спецов: Доставките на горива няма да бъдат прекъсвани
Тъжна вест! Почина актрисата Елена Жандова
Александър Димитров поиска спокойствие от футболна България
Бивш президент призова за оставка на правителството на Украйна
Тежка катастрофа затвори пътя Варна - София
Кийнън изследва абсурдите на инвестиционното банкиране
Африка се нуждае от 1 млрд работни места, за да има ръст
София напредва в борбата с мръсния въздух, но ѝ трябва по-ефективна комуникация
Семейство Обама ни напомнят как изглежда лидерството
Япония и Китай се скараха за Тайван, Токио има малко варианти за деескалация
Китайски SUV спечели 4 от най-престижните награди за дизайн
BMW пуска юбилейно издание на 3-Series
Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV
Защо първото Mitsubishi Eclipse има гърбица на капака
Мистерия с десетки коли, оставени на паркинга на летище
Скочиха на Ники Минаж, сподели "про-Тръмп" пост
САЩ извършват обратно инженерство на извънземни технологии ВИДЕО
Влакове нарушават спокойствието и луксозния живот на Зукърбърг и гражданите на Пало Алто
Пуснаха билетите за концерта на Деспина Ванди
Разкриха какво е казал Барън Тръмп на Байдън по време на инаугурацията на баща си
преди 13 години И да смените логото, че сега прилича на ако повече отколкото на розичка отговор Сигнализирай за неуместен коментар