IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Строежът на магистрала "Черно море" започва най-рано след две години

За този проект ще се търси публично-частно партньорство

17:02 | 11.11.13 г. 1
Строежът на магистрала "Черно море" започва най-рано след две години

Строежът на автомагистрала "Черно море" може да започне най-рано след две години. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Десислава Терзиева на форума „Черноморският автомагистрален пръстен – предизвикателства и перспективи“, който се провежда в Бургас.

За този проект ще се търси публично-частно партньорство, а в момента е на етап предпроектно проучване, коментира министърът, пише БТА.

Терзиева отбеляза, че китайски инвеститори проявяват интерес към автомагистралата. Необходимо е обаче да бъдат извършени оценка за въздействие върху околната среда и отчуждителни процедури. Така след две години може да бъде започнат строежът на пътя.

Автомагистрала „Черно море“ е важна не само за развитие на транспортните ни връзки със страните от Черноморския регион, но и за подобряване на конкурентоспособността на българските пристанища. Това каза заместник-министърът на транспорта Петър Киров по време на форума.

„Ако можем да говорим за „железопътна магистрала Черно море“, то тя значително изпреварва автомобилната, коментира още Киров, цитиран от пресцентъра на транспортното министерство.

В новия програмен период предстои да изградим жп линията Карнобат – Синдел. По този начин, с една сравнително малка инвестиция от 170 млн. евро, ще направим бърза връзка между Северна и Южна България и най-важното – между пристанищата във Варна и Бургас“, заяви заместник-министър Киров.

Темата на форума е обвързана с целите и приоритети на Организацията за черноморско икономическо сътрудничество (ОЧИС). Една от поставените цели пред страните-членки на организацията е координираното планиране и изграждане на Черноморския автомагистрален пръстен. Той ще бъде съставен от основно направление и необходими пътни връзки с дължина  около 7 000 км.

Бъдещият автомагистрален пръстен трябва да отговаря на съвременните стандарти за пътна инфраструктура и на изисквания на международния товарен трафик по отношение на носимоспособност, комфорт на пътуването, сигурност и безопасност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
alexx
преди 10 години
А дано, ама да скачаме като се подпишат договори за строителство.Лошото е, че проектната готовност е на ниво предпроектни проучвания. Съвсем различно ще да е, ако имаше готов технически проект, но няма дори идеен такъв. И липсата на проекти трябва да се обърнем към всички предишни правителства (включая и това, чийто глава си падаше по ленторезането).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още