fallback

България да стане водеща европейска дестинация до 2030 г., предвижда стратегия

Планинският туризъм има неизползван потенциал за развитие, заяви заместник-министър Бранимир Ботев

16:26 | 04.06.14 г.

Планинският туризъм в България има четири пъти по-голям потенциал за развитие в сравнение със сега достигнатото ниво. Развитието на сектора по Черноморието обаче вече е в завършен вид. Това каза зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев след заседанието на кабинета. Министрите приеха Стратегия за устойчиво развитие на туризма 2014-2030 г., в която е записана целта България да заеме водещо място сред петте топдестинации в Централна и Източна Европа.

Според  Бранимир Ботев в планините нямаме достатъчно ски съоръжения, но „всичко трябва да се прави при спазен баланс за съхраняване на българската природа, тъй като България предлага и огромни възможности за екотуризъм“.

Малка страна като Андора има три пъти повече ски писти като дължина, отколкото в зимните курорти на България, също и четири пъти повече съоръжения, подчерта той в отговор на въпрос дали ще има застрояване в ски курортите.

Трябва да използваме нашите дадености, каза Ботев, като посочи наличието на „пет високи планини с възможност за изкуствен сняг и уникално съчетание между ски курорти и минерални води, което може да удължи сезона“.

„Всяка минута в България се изливат 294 хил. литра минерална вода. Ако всеки жител на Русия, Испания, Италия, Германия и Великобритания пие по 1 л вода на ден, количеството минерални води в България може да задоволи това търсене“, изчисли Бранимир Ботев. Затова минералните води били най-слабо използваният ресурс – по-малко от 2%, с най-голям потенциал за развитие.

Основният акцент в приетата днес Стратегия обаче е диверсификацията.

„Тенденцията в цял свят е да се предлага не стационарна почивка – 10 дни на ски или на море, а комбинация от няколко продукта“, допълни Бранимир Ботев.

Освен това се планира развитие на  културно-историческия туризъм, за да „превърнем историческите и археологическите артефакти в реални туристически атракции“.

„Има огромно поле за действие, но трябва много внимателно да се дозира“, разясни зам.-министърът.

Според приетата днес Стратегия ще се разработват туристически продукти, подходящи за възрастова категория 65+ години като комбинация между специализираните видове туризъм – балнео-, културен, еко- и селски туризъм и др.

Към тези туристи ще има насочена реклама за оздравителен туризъм чрез разширяване на хотелската база. Ще се изграждат балнео- (медикъл СПА) и таласотерапевтични центрове, планира се туристите да се възползват от лечебните свойства на българските минерални води и лечебна кал.

Очаква се да бъдат разработени специализирани туристически продукти за преодоляване на сезонността.  Ще се търсят възможности за привличане на инвестиции в туризма.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:48 | 14.09.22 г.
fallback