fallback

Отлив на туристи от Западна Европа прогнозира експерт

Притесненията на туристическия бизнес за спад на туристите от Русия и Украйна не са оправдани

12:52 | 12.06.14 г. 3

Един от основните проблеми за българския туризъм през предстоящия летен сезон ще дойде не от отлива на руски и украински туристи, както се очакваше, а от отлива на туристи от Западна Европа. Това каза директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов в коментар на очакванията на бизнеса за летния туристически сезон.

В момента проблем са записванията за почивки в България от Западна Европа, а като цяло туроператорите не очакваха спад от тези дестинации, коментира Драганов пред БТА. Той посочи, че записванията на туристите вече дават  индикации за отлив. И посочи по-специално скандинавския пазар, Дания и Холандия, откъдето има значително намаляване на записванията. Експертът обясни отлива с отрицателните публикации за региона около Черно море и недостатъчната активност на рекламата ни на западноевропейските пазари.

Притесненията на туристическия бизнес за евентуално намаляване на туристите от Русия и Украйна засега не се оправдават на база на информацията за резервираните полети. Има известно забавяне от украинския пазар за ученическите пътувания, но като цяло програмите на туроператорите се изпълняват, каза още Румен Драганов.

Като цяло той прогнозира, че настоящата година ще бъде много трудна за българския туризъм. И обясни, че трудностите произтичат от непредсказуемост, свързана с процесите около кризата в Русия и Украйна, вътрешноикономическата и политическата криза в България и общата финансова криза в световен мащаб вече няколко години.

Поради тези причини голяма част от хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите не могат да дадат ясна оценка още отсега какво ще се случи до края на годината в сектора, коментира експертът. И даде пример с изминалия зимен сезон, който започна с песимистични очаквания заради липсата на сняг, но в крайна сметка сезонът се оказа успешен. Сезонът приключи с ръст от 2% на ски туристите, коментира експертът.

Според него постоянният проблем на българския туризъм е, че той се намира в концептуална и управленска криза. А от това произтича и непрофесионалната и неадекватна национална реклама.

Относно националната реклама и пътищата тя да бъде по-успешна Драганов каза, че рекламата следва да е имиджова, направена професионално от компании, които се занимават с изграждане на имидж на съответните пазари – нещо, което България не прави, каза Драганов. Той уточни, че всяко участие на български министри по международни изложения и културни прояви по света трябва да е пречупено през презентацията на българския туристически продукт, така че публиката да получава повече информация за дестинацията и хората да вземат решение за пътуване.

„Сега България прави изключително непрофесионална реклама, в малки обеми и неподходящо време. Ние сме туширани от масираната реклама на нашите конкуренти – Гърция, Турция, Хърватия, Черна гора, дори Румъния, които имат доста по-професионален начин на туристическа реклама“, каза експертът. И обясни това с факта, че конкурентите ни в туризма имат специални органи, които се занимава само с рекламата на дестинацията им – цел, която България не си е поставила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:06 | 13.09.22 г.
fallback