IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителското доверие с нов спад през октомври

Очакванията за икономическата ситуация в страната са по-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение на НСИ от юли

12:40 | 05.11.14 г.
Потребителското доверие с нов спад през октомври

През октомври общият показател на доверие на потребителите намалява с 2,9 пункта спрямо равнището си отпреди три месеца, показва анкетата на Националния статистически институт (НСИ).

Данните не изненадват, след като наскоро статистиката отчете поредно влошаване на бизнес климата през октомври на фона на неясната картина около бъдещо стабилно правителство и липсата на решения за проблемите около поставената под особен надзор Корпоративна търговска банка.

Според последната анкета на НСИ мненията за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 4,2 и с 2,5 пункта.

По-песимистични в сравнение с юли са и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца също са по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано. Същевременно и инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват.

Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голяма част от потребителите като неблагоприятна за спестяване, а и очакванията им по отношение на възможността да спестяват през следващите дванадесет месеца се влошават.

Общ показател на доверие на потребителите

Графика: НСИ

По отношение на безработицата преобладават очакванията, че тя ще продължи да се увеличава през следващите дванадесет месеца.

Последната анкета отчита влошаване на общата оценка да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба като намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-резервирани.

Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола”, за „покупка или построяване на жилище (вила)” и за „подобрения в дома” през следващите дванадесет месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:09 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още