fallback

Ангелкова: България затвърждава мястото си на руския туристически пазар

Русия остава сред ключовите пазари за страната по отношение на туризма

18:19 | 14.03.15 г. 5
Автор - снимка
Създател

Националното представителство по туризъм на България стана член на Асоциацията на руските туроператори (АТОР), заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на пресконференция в рамките на туристическото изложение на руския пазар - “Интурмаркет”, съобщават от Министерството на туризма

Това означава признание за важното място на страната от руския туристически пазар и показва отношението на големите руски туроператори към България като туристическа дестинация, допълни министърът.

„Надявам се вече предприетите стъпки от Министерството на туризма да ни помогнат да посрещнем руските туристи и тази година, въпреки икономическата ситуация“, коментира още  Ангелкова.

От министерството посочват, че въпреки отчетения през 2014 г. спад, Русия остава на четвърто място сред генериращите пазари с над 650 хил. туристи и 9% дял в общия входящ туристопоток на България.

Вече действат и предприетите стъпки от страна на българската държава за облекчаване на процедурите за издаване на визи за руските туристи. Документите вече се издават за два-три дни, а на територията на Руската федерация има 1- изнесени визови центрове.

„В рамките на посещението ми в Брюксел следващата седмица, ще обсъдим възможностите и за издаване на визи за трети страни на летищата, включително и за руските туристи", разкри министър Ангелкова.

По думите ѝ министерството работи и по разработването на чартърна програма, която може да започне да функционира през 2016 г. Като страна-членка на Европейския съюз, България трябва да съгласува тази възможност с ГД “Конкурентоспособност” на Европейската комисия. Идеята е програмата да се прилага в крилата на сезоните (за летния сезон в месеците март-юни, а за зимния: октомври – декември).

Това би помогнало за разширяване на туристическия сезон и превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация. Според Ангелкова България трябва да бъде конкурентоспособна, защото туризмът формира между 10 и 14 на сто от БВП на страната.

„Русия е традиционно сред топ 5 на генериращите пазари за българския туризъм и ние целенасочено работим за създаване на добри условия за почивка у нас на руските туристи“, посочи министърът.

Руските граждани са привлечени в България не само от традиционния летен и зимен туризъм, но и от балное и СПА, голф, поклоннически и религиозен туризъм. Ангелкова разкри, че се обсъжда с Министерството на външните работи възможността за въвеждането на допълнителни облекчения заиздаването на визи с цел поклоннически туризъм.

По думите на министъра през годините е създадено голямо доверие между бранша от двете страни, като въпреки фалитите през изминалите години, на нито един руски турист не се е наложило да прекъсне почивката си, благодарение именно на усилията на българските туроператори.

Туристопотокът на деца от Русия в България през миналата година се е увеличил с 30% по данни на посолството ни в Москва.

„Този брой показва доверието на техните родители в България, защото всеки иска най-доброто за своите деца“, допълни българският министър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:28 | 11.09.22 г.
fallback