IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Строителството на метрото в София се движи с 3 км годишно

Включването на проекта в ОП "Транспорт" значително ускори изграждането на метрото, посочи изпълнителният директор на "Метрополитен"

11:29 | 26.03.15 г.
Строителството на метрото в София се движи с 3 км годишно

Строителството на метрото „върви със скорост от 3 километра годишно“, съобщи в ефира на БНТ изпълнителният директор на столичната компания „Метрополитен“ Стоян Братоев. В първите 23 години скоростта е била 350 – 400 метра годишно заради липсата на финансиране.

Ускоряването на строителството се е получило след включването на проекта за изграждане на столичното метро в Оперативната програма „Транспорт“ през 2009 година. Така за първите 23 години са били построени 9,5 км линии, а от 2009 година досега – 21,8 км, допълни Братоев.

Строителството на участъка от метрото към летището е приключило и в момента вървят комплексни изпитания и приемателни комисии, потвърди още Братоев. Към финализиране са работите и по другото разклонение – към Бизнес парка в столичния квартал „Младост“ 4.

След това ще започне изграждането на нов участък – от бул. „Джеймс Баучер“ до ул. „Сребърна“. Финансирането по него е от новата ОП „Транспорт“ и строителството трябва да приключи до лятото на 2016 година. Заради това строителство има ограничения на движението.

Подготвят се и тръжните процедури за третата метролиния (от бул. „Ботевградско шосе" през централната градска част – Орлов мост, НДК и бул. „България“, „Красно село“ до кв. Овча купел“ - бел. ред.).

„Метрополитен“ изготвя и апликационната форма за кандидатстване за европейско финансиране. То обаче ще бъде за участъка от бул. „Ботевградско шосе“ до кв. „Красно село“, уточни още Братоев. Този участък трябва да бъде реализиран до края на 2018 година – началото на 2019 година, прогнозира той.

Най-натоварените станции на софийското метро са „Сердика“ и метростанцията до СУ „Св. Климент Охридски“, които са в центъра на града. Следващите по натовареност са станциите в крайните квартали „Младост“ и „Люлин“, уточни още Братоев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:36 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още