fallback

Полина Карастоянова: Регулацията в туризма трябва да бъде оставена на бизнеса

Имаме огромен шанс България да стане дестинация вместо за алкохолен, за културен туризъм, заяви депутатът

09:03 | 04.06.15 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Регулацията в сектора на туризма трябва да бъде прехвърлена със закон към бизнеса, към представителна консолидирана организация. Това каза пред телевизия Bulgaria On Air депутатът от Патриотичния фронт Полина Карастоянова. 

Тя постави въпроса защо държавата се меси в ролята на сертифициращ и категоризиращ орган в един частен сектор. „Ролята на държавата е да управлява публичната държавна собственост, да създава предпоставки за истински икономически резултат от своята част на собствеността – културно-историческото и природно богатство“, заяви депутатът. 

На въпрос възможно ли е бизнесът да се обедини само в една организация, тя каза, че това е труден процес, но досега има два добри примера – Камарата на строителите и Националната лозаро-винарска камара. Според Карастоянова тези два примера са отлични и могат да бъдат взаимствани за създаването на туристическа камара.

"Ако правим каквото и да било за развитието на инфраструктура и на регионите, то си заслужава заради възможността да отворим очи за духовното и културното наследство, което имаме. Имаме огромен шанс България да се превърне от дестинация за алкохолен, в дестинация за културен туризъм и това трябва да залегне в мастер плана за сектора", коментира народният представител.

Тя посочи, че е закъснял разговорът за този стратегически документ, който трябва да очертае модела за развитие на индустрията – национален мастер план с 10-годишна рамка за реализация. Този план по думите ѝ ще гарантира конкурентоспособността на туристическия продукт.

"Стратегическият документ е заложен в програмата за стабилно управление и би следвало в рамките на този мандат да бъде изработен. Към този момент обаче нямало структуриран процес", обясни депутатът.

„В годините досега за бюджета за туризъм за дадена година се говори в последните месеци на предходната и това предопределя ниска степен на успеваемост, защото в този бранш процесите се развиват от 3 до 5 години в аванс. Например в конгресната индустрия големите събития се планират за такъв период напред и без яснота, бюджет и масирана кампания събитието не може да бъде осигурено като домакинство“, посочи още  Карастоянова.

По отношение на регулацията на сектора тя допълни, че от ПФ са направили съществени предложения с цел бизнесът да преодолее архаични изисквания, които в момента създавали неудобства.

Целия разговор гледайте тук

Още видеа гледайта на сайта на ТВ Bulgaria ON AIR

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:12 | 11.09.22 г.
fallback