Япония е одобрила процедурата за внос на българско птиче месо и гъши дроб, с което вече допуска нашите продукти до местния пазар. Това обяви зам.-министърът на икономиката Любен Петров при откриването на българо-японски бизнес форум.
В момента тече и друга процедура за разрешаването на износ на българско свинско месо към Япония. Според него двете процедури ще позволят на много малки и средни предприятия от България да намерят свои партньори в Япония и да започнат износ, съобщават от пресцентъра на Агенцията за малки и средни предприятия.
Зам.-министър Петров призова японските компании да насочат поглед към България като страна, която може да бъде тяхна врата за цяла Европа. Той е посочил, че има възможности за влизане в държавните и частни индустриални зони у нас.
В Япония има 35 млн. малки и средни предприятия и повечето от тях търсят възможности за излизането на нови пазари. Това е заявил председателят на групата за приятелство „България – Япония“ към горната камара на японския парламент Коичи Киши.
Петров напомни, че за засилване на двустранните икономически връзки и подпомогане на българските износители на японския пазар през 2014 г. е възстановена дейността на търговското ни представителство в Токио.
Той посочи още, че има потенциал за по-осезаемо присъствие на български стоки на японския пазар и каза, че такива са български вина, мляко и млечни продукти, пчелен мед, минерална вода, етерични масла и особено розовото масло, продукти на машиностроенето, електрониката и електротехниката.
По думите на директора на агенцията Мариета Захариева между България и Япония съществува неизползван потенциал за нарастване и диверсифициране на двустранния стокообмен. Необходимо е и двете страни да търсят експортни възможности за балансиране и увеличаване на двустранния стокообмен чрез насърчаване на преките контакти между български и японски фирми и бизнес партньори, допълни Захариева по време на срещата си с Атсуши Тойонага, комисар на Японската агенция за малки и средни предприятия.
По предварителните данни на НСИ за периода януари-август 2015 г. е налице ръст на износа за Япония от 49% в сравнение със същия период на 2014 г., като износът достига 54,3 млн. лева. Вносът от Япония спада с 9% и достига 100,4 млн. лева. Наблюдава се тенденция за увеличаване на износа ни на стоки с добавена стойност като интегрални схеми, електронни трансформатори, машини и апарати за подготовка и преработка на тютюн, инструменти и апарати за автоматично регулиране и контрол, радиоапарати, миялни машини, медицински инструменти, както и при облеклата.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони