fallback

КЗК санкционира "Олинеза" за заблуждаваща реклама

Регулаторът е сезиран от конкурента на компанията - "Консул"

18:17 | 14.12.15 г.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи санкция на производителя на майонеза „Олинеза“ (Костинброд) в размер на почти 254 хил. лева за заблуждаваща реклама. Регулаторът е сезиран от конкурент на компанията – „Консул“, производител на майонеза с марка „Краси“, става ясно от съобщението.

В искането си да провери практика на „Олинеза“ жалбоподателят е описал рекламна кампания на конкурента си чрез билбордове, на които е изписано „Вие ни познавате“ и маркер „-15%". Според „Консул“ по този начин се създава впечатлението у потребителите за намаление на цената на една опаковка с 15 на сто.

В същото време обаче от рекламния билборд не става достатъчно ясно за какъв период и какъв продукт на „Олинеза“ се отнася намалението, нито в кои търговски обекти то може да бъде ползвано. От „Консул“ твърдят в своето искане още, че не е налице действително намаление на цената на продукта, защото потребителите са го купували на различна единична цена в различните търговски обекти.

Производителят обаче е категоричен, че при рекламата на „-15%“ ясно е посочено, че става дума за доставна, а не крайна цена, както и препоръчителна крайна цена на продукта.

От КЗК обаче не са съгласни с това изложение и посочват, че обичайната практика е с подобни стикери да бъде обозначавана отстъпка в крайната цена на продуктите. По тази причина и рекламата е обявена като заблуждаваща, а костинбродското дружество – санкционирано, съобразно срока от април до август 2015 година и обхвата на рекламната си кампания.

Това е поредното действие от войната, която водят двете компании, производители на майонеза. От началото на годината "Консул" и "Олинеза" на няколко пъти внасят жалби в КЗК с взаимни обвинения за нарушаване на нормалната конкуренция на пазара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:34 | 12.09.22 г.
fallback