Над 8 500 вина от цял свят се състезават за медали в 23-тото издание на Concours Mondial de Bruxelles, който започна в Пловдив. Тази година в надпреварата участват около 200 български вина, което е рекорд в историята на конкурса. Страната ни се нарежда на шесто място по мостри след Франция, Испания, Италия, Португалия и Чили.
Повече от 300 професионалисти дават оценка, но без да имат информация за произхода на виното, тъй като бутилките са опаковани. Сред журито тази година има 41 българи.
Между седем и десет процента от вината получават награди, коментира пред журналисти Патрисия Маркес, която преди 10 години е организирала домакинството на конкурса в Португалия.
Тя посочи, че сребърен медал в надпреварата получават добре балансираните вина с добро качество, а златен - тези, които са освен добре балансирани и с уникален вкус. Голям златен медал се дава само на много специфични и редки по своето качество вина.
За първи път тази година има отделна категория за стари вина и производителите са изпратили 120 вида.
Характерна за конкурса е практиката едно вино да се връща на журито пак за оценка в рамките на същия ден (без дегустаторите да знаят) или да се дава за оценка на второ жури. При големи разлики в първата и втората оценка мострата се праща на трето жури.
Българските производители представят страната с чуждестранни сортове вино (бяло, червено, розе), но и с типично български - мавруд, широка мелнишка лоза, гъмза, рубин, Мелник 55, памид, тамянка, мискет и димят. Участват и български био вина.
Организаторите на конкурса подчертават, че това е единствената винена надпревара, при която се прави допълнителна проверка на наградените вина.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?