Никакви проверки не са в състояние да ни изплашат, защото проверки в Агенция „Пътна интфраструктура“ има постоянно. Това заяви инж. Лазар Лазаров председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) в „Неделя 150” по БНР.
„Досега сме минали повече от 25 такива проверки, така че проверки не ни плашат”, посочи той.
Лазаров каза това по повод поисканата му оставка. През изминалата седмица от БСП поискаха оставката на Лазар Лазаров като председател на Управителния съвет на Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ). Депутатите от левицата Жельо Бойчев и Кирил Добрев заявиха, че ще внесат и сигнал до главния прокурор за начина на изразходване на средства от АПИ за ремонти по републиканската пътна мрежа. От БСП изказаха сериозни съмнения за тенденциозно пренасочване на милиони от държавния бюджет в перото за пътно строителство и ремонти към конкретна фирма.
Изпълнителният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров е свързан с фирмата "Агромах" и откакто той е назначен на поста през 2014 г. тя е спечелила обществени поръчки на стойност 293,8 млн.лв, заявиха депутатите от парламентарната група на левицата Жельо Бойчев и Кирил Добрев в парламента в четвъртък.
Пред националното радио Бойчев днес обясни, че през последните години много средства са влезли в пътната инфраструктура, но през последните години се случили редица порочни практики.
От своя страна Лазаров посочи, че няма как да лобира за определени фирми, защото годишно обществените поръчки в Пътната агенция са между 1500 и 2000, така че 13 сключени договора с една фирма („Агромах”, бел. ред.) не е нещо необичайно според него.
Строим пътища най-евтино в Европа, каза още Лазаров. По думите му между 7 и 8 пъти по-висока е цената за изграждането на пътища в Германия. „Като приемете, че камъните в Германия са на тези цени, камъните в България са от същия материал. Трудът е по-евтин, има облекчения, но самият марж на фирмите, които участват, когато се конкурират търговете е толкова свит, че реално нашите цени са изключително ниски”, коменитра той.
Пътното строителство е скъпо и сложно и за съжаление парите винаги не достигат, каза още Лазаров.
„Нашите магистрали ги водим нови до 15-та година. В Европа на 7 година им правят ремонт или подменят горните два слоя на покритието. Затова пътищата им са перфектни, защото имат средства, с които може да се обнови инфраструктурата”, посочи директорът на пътната агенция. Той напомни, че в момента в България има пътища, които не са ремонтирани от 40 години.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 9 години *** нагляра! Най-скъпите и некачествени пътища са в БГ, някои с ремонт на третия МЕСЕЦ!!!Но е прав че нищо не ги плаши. Щото имат политически чадър, за сметка на това ние нямаме прокурори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години и най-некачествени!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Строиш на баба ти фръчилото.Пътищата в Северна България са от времето на Римската империя дупки трапища кръпки отговор Сигнализирай за неуместен коментар