fallback

Законодателни промени и системи за контрол ще преборят сивия сектор в туризма

Един от проблемите е липсата на статистика за видовете туризъм в страната, твърдят експерти от индустрията

20:53 | 24.10.16 г.

Българските общини, развиващи туристически дейности, са разтревожени от сивия сектор в хотелиерството, а този проблем се отразява пряко върху приходите в общинските бюджети, твърди заместник-председателят на Националното сдружение на общините в България (НСОРБ) и кмет на Троян Донка Михайлова. Изказването тя направи по време на пресконференция по повод четвъртата работна среща между бизнеса и местната власт, организирана от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА)

Според Михайлова проблемът със сивия сектор в хотелиерството може да се реши чрез законодателни промени, както и чрез създаването на система за по-обективен контрол.

Въпросът вече е поставен от НСОРБ пред министерствата на икономиката и на вътрешните работи. Михайлова твърди, че държавата е дала уверението, че това ще се случи, така че хотелиерският бизнес да излезе на светло.

От своя страна, заместник-председателят на УС на АБТТА Ирина Найденова твърди, че е необходим по-ефективен контрол, за да се обърне тенденцията ръстът на туристите да изпреварва този на приходите.

В рамките на пресконференцията беше обявено, че е необходимо тазгодишният ръст от 15% на броя на туристите през изминалия летен сезон да се задържи и в бъдеще.

Даниела Стоева, член на УС на АБТТА, твърди, че една от големите трудности пред туроператорите е липсата на статистика по отношение на видовете туризъм. Така остава неизвестно какво се случва във вътрешността на страната, какви са посещаемостта и търсенето. Стоева смята, че има ръст на търсенето на продуктите на културния туризъм.

Самите туроператори пък трябва да станат по-креативни по отношение на услугите, които предлагат, твърдят специалистите, с оглед развитието на интернет предлагането. Това ще позволи на компаниите да останат на пазара.

В рамките на срещата ще се състои и дискусия с акцент върху маркетинга на туристическите дестинации. Освен това ще бъдат обсъдени въпроси за това как може да се позиционира туристически продукт в съответната туристическа дестинация, как той комуникира с потребителите в лицето на туроператорите и крайните клиенти, какво е важно както за туроператорите, така и за общините.

В началото на 2017 г. АБТТА ще обяви конкурс за община с най-добра рекламно-маркетингова политика. Резултатите ще бъдат отчетени на следващата годишна среща на асоциацията след година.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:22 | 09.09.22 г.
fallback