За периода от 15 ноември до 1 март трябва да се използват гуми, предназначени за зимни условия, или гуми с дълбочина на протектора не по-малка от или равна на 4 мм. Това решиха депутатите, като приеха на второ четене изменения в Закона за движение по пътищата.
Първоначалното предложение, прието от транспортната комисия, беше да се кара само със зимни губи, но след бурна дискусия има ли смисъл от това и дали не се натоварват прекалено бюджетите на шофьорите, народните представители решиха да направят компромис.
Атанас Атанасов от ДСБ дори обвини вносителите на поправката в лобизъм за вносителите на зимни гуми.
„Карате хората да дадат повече пари за гуми, отколкото са похарчили за самата кола. Това е чисто бъркане в джоба, а в България няма статистика за това колко от произшествията, особено на тези с жертви, са в резултат на такива технически неизправности“, каза той и допълни, че най-много жертви по пътищата има през август като причините за това съвсем не са гумите.
Според Делян Добрев от ГЕРБ изискване да се кара само със зимни губи при сняг и лед няма дори във Франция, страна доста по-северна от нашата.
"България е южна страна, зимата е мека, няма дори и евродиректива, която да ни задължава нормативно да въведем такова изискване, защо да го правим, след като само ще натовари милиони български домакинства със задължението да купуват зимни гуми“, каза и той.
Според него това ще се използва и за рекет върху шофьорите.
На съвсем друго мнение обаче беше съпартиецът на Добрев Красимир Велчев.
Според него техническата сигурност на колата е много важна на пътя и не може да се кара с „галоши“, защото повишават риска от инциденти.
Председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев от РБ, пък каза, че който не може да си смени гумите, не трябва да кара кола, защото така застрашава своя и на останалите пътници живот.
С приетите текстове се въвежда изискване водачите да включват къси светлини при движение в тунел, чието начало е обозначено с пътен знак, допълва БТА.
Шофьорите се задължават да носят знак за първоначален технически преглед или удостоверение за периодичен преглед за техническа изправност.
На водачите се забранява да организират или участват в нерегламентирани състезания по пътищата, отворени за обществено ползване, както и да използват такива пътища за други цели освен за превоз на хора и товари.
С измененията се задължават водачите на пътни превозни средства с животинска тяга да носят светлоотразителни жилетки през тъмната част на денонощието.
Депутатите уточниха, че шофьор, който не участва в пътнотранспортно произшествие, но стане свидетел на такова, при което има пострадали, трябва да уведоми органите на МВР или администрацията на общината, на чиято територия е станала катастрофата.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 9 години Айде хаирлия да е... поредният лобистки закон.Такова чудо няма в повечето европейски страни?Прокуратурата, Цацаров, къде сте?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "За периода от 15 ноември до 1 март трябва да се използват гуми, предназначени за зимни условия, ИЛИ гуми с дълбочина на протектора не по-малка от или равна на 4 мм. "Чукча писател, чукча не читател. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ха, че това е по-лобистки вариант. Летните гуми на различните производители са с протектор дебел 8 мм.. Това означава, че лятна гума в средата на "живота" си (с оставащи 15-25 хил. км) не може да се използва. Тогава вариантите са два: - купуваш нови летни, които караш като "зимни", докато "летните" летни се износят и тогава слагаш "зимните" летни, купувайки нови "зимни" летни. - купуваш си истински зимни (новите са с протектор от около 11 мм) и ги хвърляш с оставащи близо 30-35 процента от експлоатационния им пробег...И в двата случая се силно набутан - никога няма да караш лятото с нови летни гуми или ще хвърляш с 30-40 процента повече пари за зимни гуми.Ясно е кой печели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар