fallback

КЗП отчита лек спад на нарушенията в туризма

Най-много жалби през 2016 г. са подадени за услуги от сектора на телекомуникациите

12:31 | 02.02.17 г.

Комисията за защита на потребителите (КЗП) отчита лек спад на нарушенията в сферата на туризма. Близо 8 хил. проверки е извършила Комисията през миналата година на пазара на туристически услуги, като от началото на този зимен сезон те са над 800. В около 10% от случаите се установяват нарушения. Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.

Най-често се установява разминаване на обещаното от търговеца с предоставеното на място. Има и опити за заблуда за категоризацията на обектите, посочи Маргаритов. 

Проверките обхващат хотелите, заведенията, ски пистите. Инспекторите следят и търговската мрежа за нелоялни практики при намаления или евентуални манипулации на цените. Приемни на Комисията работят в трите големи планински курорта.

Маргаритов потвърди, че телекомуникациите остават най-чувствителният сектор за потребителите. През миналата година около 35% от постъпилите в КЗП над 20 хил. жалби и сигнали са свързани с рекламации на дефектни устройства или са оплаквания по повод сключени договори с мобилни оператори.

По повод решението за отпадане на роуминга в ЕС от лятото Димитър Маргаритов посочи, че от КЗП ще следят внимателно пазара.

Във връзка с очакваните по-високи сметки за тока поради ниските температури през януари председателят на КЗП припомни, че всеки, който се съмнява в коректността на начислените суми, може да подаде жалба пред доставчика. Докато тече разглеждането й, потребителят не е длъжен да заплаща фактурата, а търговецът няма право да спира предоставянето на услугата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:39 | 14.09.22 г.
fallback