IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗП е спряла над 220 заблуждаващи и агресивни търговски практики през 2016 г.

В сферата на услугите нарушения най-често се установяват при телекомуникационните оператори, съобщават от Комисията

14:48 | 27.11.16 г.
<p>
	Снимка: <em>архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Над 220 заблуждаващи и агресивни търговски практики е забранила Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото на годината, съобщи председателят на Комисията Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на институцията.

Нарушенията са установени при проверки както в търговската мрежа, така и в онлайн пространството. За първите десет месеца на годината КЗП е извършила над 31 хил. инспекции и е съставила около 2,6 хил. акта, оповести още Маргаритов.

Забранени са 105 вида опасни стоки, по-голямата част от които са облекла и обувки за деца или продукти, които представляват риск за тях. През периода в КЗП са постъпили близо 18 000 писмени жалби и сигнали и още над 9000 обаждания на Националния телефон на потребителя предимно за консултации.

Институцията е сезирана от гражданите най-често във връзка с казуси в сферата на телекомуникациите, обществените услуги, покупки на черна и бяла техника, облекла и обувки. Най-малко са жалбите за туристически и финансови услуги.

При промоции потребителите най-често са привличани с анонси за отстъпки, но продуктите в акция или са липсвали в обектите, или са таксувани на редовните им цени. Нелоялни практики са констатирани и във връзка с провеждането на игри с награди. В някои от случаите търговците са оставили в продажба промоционалните продукти след изтичане на кампанията, с което са създавали лъжливи очаквания у потребителите за спечелване на награди.

В сферата на услугите нарушения най-често се установяват при телекомуникационните оператори.

Спрян е един от методите на компаниите, предоставящи услуги - спирането на услуга по коректно обслужван договор заради задължения по друг.  При контрола върху туристическия продукт пък комисията е констатирала няколко случая, в които места за настаняване и заведения за хранене и развлечения се представят за по-висококатегорийни, отколкото са в действителност.

В интернет КЗП е установила, че търговец обещава на потребителите неограничени телекомуникационни услуги, но прикрива важното условие, че при надхвърляне на лимитирани обеми услугите се заплащат спрямо ценовата листа на абонаментния план.

Сред останалите административни нарушения на онлайн магазини са липсата на информация за условията за упражняване на дадения по закон 14-дневен срок за отказ от покупка, на данни за контакт с търговеца и на крайната цена или основните характеристики на стоките и услугите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още