fallback

Анализ на чуждите туристи по пазари иска туристическият бизнес

До края на март трябва да са готови консенсусните предложения за регулиране на потребителската защита при пътувания

16:52 | 09.02.17 г.

Подобряване на туристическия маркетинг и анализ на туристите, които идват в България, по пазари. Това са предложенията, които туроператорите отправят към служебния министър на туризма Стела Балтова.

Тя се срещна днес с членове на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), съобщават от Министерството на туризма.

Според организацията туристическият маркетинг е хаотичен и не е насочен например към европейския пазар, от който страната реализира ръстове заради увеличените полети на нискотарифните авиокомпании.

Председателят на организацията Байко Байков обясни, че сайтът на държавата bulgariatravel.org е морално остарял и е по-добре да бъде закрит. Той препоръча да бъде създаден изцяло нов продукт. 

От Асоциацията предлагат и да се правят анализи на туристите, които идват в България, по пазари, а не само да се броят гостите. Това означава да има визия какви туристи идват, тяхната платежоспособност и дали се връщат в България.

Служебният министър на туризма очаква консенсус между бизнеса за решаването на проблема с регулирането на потребителската защита чрез гаранционен фонд или клиентска сметка, която е залегнала в измененията на Закона за туризма.

Според нея е необходимо бизнесът да отстрани различията помежду си и да предложи обща визия на следващия парламент. Балтова очаква финалните предложения до края на март.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:15 | 10.09.22 г.
fallback