fallback

Търговията няма да излезе от магазините, смята експерт

Има синергия между продаването на продукти и услуги на клиентите в търговските вериги и чрез онлайн платформите, посочи Боряна Пенева от Colliers

13:11 | 17.08.17 г.

Физическата търговия продължава да държи 90% от пазара в световен мащаб. Въпреки развитието на електронната търговия още не може да се говори за край на моловете и търговските площи, защото това е форма на търговия, която се развива и адаптира спрямо развитието на пазарните условия, включително и на развитието на технологиите и онлайн търговията.

Това е мнението на Боряна Пенева, мениджър търговски площи в консултантската компания Colliers, изказано в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"В България търговските центрове в момента се развиват доста устойчиво и до голяма степен положително, защото в последните години наблюдаваме ръст в усвояването на търговските площи - лек, но стабилен”, очерта тенденцията в сектора Пенева.

Тя даде пример с най-голямата в света верига за онлайн търговия Amazon, която е в процес на покупка на голяма верига магазини за плодове и зеленчуци (Whole Foods - бел. ред.), с което ще увеличат съществено присъствието си във физически търговски обекти.

"Фокусът остава онлайн търговията, но има синергия между продаването на продукти и услуги и тяхното физическо ползване от клиентите и от друга страна онлайн платформите. Бъдещето е в интегрираните търговци, които затварят цикъла. Те са производители, имат голяма мрежа от търговски обекти, но и функционална онлайн платформа, посочи мениджърът на търговски площи в Colliers.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:06 | 14.09.22 г.
fallback