fallback

Топлият хляб в европейски супермаркети често е български, твърди производител

Производството на български храни расте, заяви зам.-министърът на земеделието Цветан Димитров

13:31 | 01.12.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производители на хляб от България продават в цяла Европа в „горещите точки“ на търговските вериги. Това са местата за прясно изпечени хлебчета в супермаркетите. Това стана ясно на пресконференция по повод кампанията на БНТ2 „Купувам българско“.

Изнасяме във всички държави на Европейския съюз, заяви Мариана Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите.

„Това са полуизпечени замразени хлебчета. Замразяването е алтернативна технология на химизацията“, каза тя и посочи, че този износ започва преди четири години. Докато някои вериги предлагат хлебчета, в други се продават български бисквити, кексове и солети.

Пак през веригите български производители изнасят в кексчета и солети в Турция. 

Сега секторът се надява да експортира в арабските държави не само пшеница, а и преработени продукти, за което бизнесът разчита и на официални срещи, като посещението на премиера Бойко Борисов в Саудитска Арабия, заяви Мариана Кукушева.

„Струва си да се работи в това направление“, категорична е тя и допълни, че малки количества хляб от България се изнасят в граничните райони на Гърция.

Производството на български плодове и зеленчуци отбелязва ръст от 28% през 2016 г., а българските предприятия от хранителната промишленост през последната година са увеличили продажбите с 3%, заяви на пресконференцията зам.-министърът на земеделието Цветан Димитров.

Над 75% от всички хранителни и земеделски стоки, изнасяни от страната, са за европейския пазар, който по думите му е „най-скъпият и най-претенциозният пазар“. 

„Потребителската култура расте, хората все повече четат етикетите и купуват качествени храни“, заяви собственикът на месопреработвателното предприятие „Тандем“ Кирил Вътев.

Кметът на Троян Донка Михайлова, която е и зам.-председател на НСОРБ, посочи, че да се подкрепят регионалните продукти е модерна европейска тенденция. Когато това се случва, броят на туристите расте. Тя даде за пример празника на сливата в Троян, на който се представят местната ракия и сладко от сливи, и който се провежда от 25 години. При 130 хил. туристи тази година в Троян фестивалът на сливата е имал над 10 хил. посетители.

Повече от 15 млн. стоки с логото „Купувам българско“ са стигнали до потребителите от старта на кампанията през 2014 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:31 | 13.09.22 г.
fallback