Около 65% от сигналите, които постъпват в Комисията за защита на потребителите (КЗП), са основателни. Най-много жалби се подават за дефектни стоки и невъзможността да се получи компенсация за това, каза председателят на комисията Димитър Маргаритов в ефира на Българската национална телевизия (БНТ).
Според него тази тенденция е свързана с отказ на търговеца да възстанови сумата за дефектната стока или потребителят не знае към кого да се обърне.
„Оказва се, че около половината от жалбите, подадени в КЗП, са за фалшиви намаления и промоции. Имам и такива срещу естествените монополистите и сметките, с които не са съгласни по основателни причини потребителите“, каза още Маргаритов.
Той отново припомни, че има и жалби срещу дружества за бързи кредити и качеството на туристически продукти, но поясни, че тези сигнали не са много. Действително обаче проверките установяват проблеми в качеството на услугата, каза още председателят на КЗП.
Според него хората все по-активно комуникират с комисията, не само по сигнали, но и за консултации. По думите на Маргаритов се забелязва и лек спад на нарушенията. За 2017 г. в КЗП са подадени 20 хил. жалби, каза още той.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"