fallback

Пивоварите отчетоха 41 млн. лева инвестиции за 2017 г.

Според представители на бранша се очаква засилване на конкуренцията между отделните играчи на бирения пазар

12:28 | 19.03.18 г.

41 млн. лева са капиталовите инвестиции на членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) за 2017 г. Те са вложени в обновяване на производствената база с нови съдове за пивоварене, ферментация и пастьоризация, с високо автоматизирани бутилиращи линии за РЕТ и стъкло, както и в модернизация и изграждане на цехове за съхранение на суровини, логистични центрове и инсталации за био-анаеробно пречистване на отпадните води, съобщи организацията.

Резултатите на индустрията, както и цялостната картина за дейността на организацията за миналата година, бяха представени на проведеното в началото на месеца годишно общо събрание на организацията. От СПБ отчитат устойчиво развитие на бранша, разширяване на продуктовото портфолио и на иновациите.

От стартирането на процеса на приватизация на пивоварната промишленост в страната през 1994 г.  до днес в сектора са инвестирани над 1,2 млрд. лева, съобщават още от организацията. Данните от последните години показват, че по основните показатели за растеж на категорията като производство, реализация, консумация на бира на глава от населението са постигнати едни от най-високите нива от 30 години насам.

„Това дава индикации, че пазарът все повече се насища и прогнозите за 2018 г. трябва да са умерени“, обясни изпълнителният директор на Съюза Ивана Радомирова.

Тя е категорична обаче, че конкуренцията между отделните играчи на бирения пазар в страната ще стане още по-силна. 

Приоритет за всички пивоварни и малцови компании продължава да бъде развитието им като иновативни предприятия. „А това означава, че през следващата година ще продължат вложенията в технологични, организационни, продуктови и търговски нововъведения“, каза още Радомирова.

Членовете на сдружението за 2017 г. са реализирали общо 5,1 млн. хектолитра бира, с 50 820 хектолитра по-малко от 2016 г. Продължава положителната тенденция за намаляване на дела на продажбите на бира в РЕТ бутилки, който спада на 56%. Делът на стъклените опаковки е 23 на сто, на кеновете - 15% и на кеговете – 6%.

През миналата година пивоварните компании са разширили асортиментната си листа с 14 нови марки бира, към които трябва да се добавят още над 25 нови опаковки и десетки етикети. 

Членуващите в СПБ пивоварни дружества общо заемат около 93% от пазара на бира в страната и имат 98-99% производствен дял от произвежданото у нас пиво.

По данни на Агенция „Митници“ постъпленията от акциз за бира през 2017 г. са 79,3 млн. лв., от които приносът на членовете на СПБ е 95%. За поредна година намаляват и количествата на бира от внос (EС и трети пазари), като за 2017 г. импортът е 499 хил. хектолитра.    

И през 2018 г. СПБ ще продължи да развива информационната кампания за качествата на пивото. Под мотото „Бирата на фокус“ ще бъдат организирани редица събития в подкрепа на модерната бирена култура.

Представители на СПБ ще се включат и в първото общоевропейско изложение на Пивоварите на Европа Forum Beer and Beyond, което ще се проведе на 7 и 8 юни в Брюксел.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:15 | 07.09.22 г.
fallback