fallback

Nestle е изпратила 2017 г. с приходи в България за 258 млн. лв.

Компанията се фокусира върху бизнеса със суперхрани и бутикови продукти

14:13 | 24.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Швейцарският концерн Nestle преосмисля своята стратегия и се фокусира все повече върху четири сектора за бъдещя растеж: кафе, храни за домашни любимци, детски храни и вода. Това заяви пред журналисти в София изпълнителният директор на „Нестле България“ АД Емануел Артур. По думите му сериозна част от придобитите от Nestle през 2017 г. компании са бизнеса със суперхрани или бутикови продукти. Такива са например канадският производител на витамини Atrium Innovations, южноамериканската компания за органични и супер храни Terrafertil, американската Blue Bottle Coffee и производител на растителен протеин.

Групата, която има 418 фабрики в 86 държави, отчита за 2017 г. приходи за 89,8 млрд. швейцарски франка, органичен ръст от 2,4% и реален вътрешен ръст от 1,6%. За първото тримесечие на 2018 г. приходите са достигнали 21,3 млрд. швейцарски франка. 

Прогнозата на компанията за тази година е за ръст до 4 на сто, заяви Артур.

В България групата има една фабрика в София и 1092 служители. За 2017 г. производителят на KitKat отчита 258 млн. лв. приходи (с 1 млн. лв. повече спрямо 2016-та) и печалба за 23,3 млн. лв., заяви Мариан Маринов, мениджър „Финанси и контрол“. По-голямата част от продукцията се изнася към 43 държави.

Компанията държи на българския пазар първо място по пазарен дял в категориите кафе (40,6%), кулинарни продукти за готвене като подправки и разтворими концентрати (62,1%) и зърнени закуски (37,5%).

На второ място е по пазарен дял в категориите шоколадови десерти тип вафли (15,5%) след „Монделийз България“, при храните за домашни любимци (23,3%) и детското хранене (16,6%).

През 2017 г. компанията е инвестирала 6 млн. лева в увеличаване на производителността и развитие на нови продукти, в обучения за служителите, повишаване на енергийната ефективност и безопасността.

В Европа KitKat се произвежда в Германия, Великобритания и София, като българската фабрика е център за иновации, заяви Сара Вюитенез, мениджър „Фабрика за шоколадови продукти и бисквити“.

Годишното производство е 15 хил. тона, а износът е основно към Европа – Великобритания, Германия, Полша, Франция, Украйна, но и към страни като Канада и Австралия. 2,8 млн. лева са инвестирани в нови продукти, а 1,2 млн. лева в инфраструктурата на фабриката.

За всички страни компанията произвежда по една и съща рецепта – така Емануел Артур коментира темата за двойния стандарт на храните.

Представителите на Nestle съобщиха, че на българския пазар вече присъства наскоро разработения нов вид розов шоколад с производител фабриката в Германия.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:33 | 14.09.22 г.
fallback