Премиерът Бойко Борисов не е в състояние да защитава българските интереси - нито по въпроса за защита на българските превозвачи, нито по енергийната тема пред Русия, смята българският евродепутат Светослав Малинов.
"Отношението на колегите от Брюксел към посещението на Борисов в Москва е крайно негативно. Преди 2 седмици Газпром прие нови правила за работата с ЕС и фактически призна, че това, което преди е ставало, е било изнудване и налагане на господстващо положение от страна на руската компания. Най-отвратителното е, че в такъв момент премиерът Борисов се извини на руската страна", каза Малинов в "България сутрин".
"Южен поток беше спрян, защото той противоречеше на Европейската правна рамка. Русия се опита отново да действа монополно като каза на България, че "не сме мъже, защото действаме законно". Тогава ЕС ни защити. А няколко години по-късно Борисов се извинява. Той прави нещо толкова абсурдно - извинява се, че спазва законите", гневи се евродепутатът.
Светослав Малинов разкритикува репликата на Борисов по време на срещата в Москва с думите: "Не можеш да си оправиш отношенията с някой извън ЕС като плюеш на авторитета на съюза и държавата си. Ние сега имаме инструмент да поискаме да ни се върнат част от сумите, с които е злоупотребила Газпром. Но премиерът няма да го направи", предвижда Малинов.
По думите му България има едни от най-високите цени на газа, по-рано имаше дружелюбни към Русия правителства и пак плащахме повече от германците. "Няма проблем да имаме отношения с Русия, но те трябва да са равноправни", каза още той в студиото на Bulgaria ON AIR.
По темата за АЕЦ "Белене" Малинов посочи, че проектът не отговаря на екологичните критерии и че има доклади на учени, потвърждаващи, че там е земетръсна зона. "Реакторите са остарели, проектът става проблем дори за Русия. За Белене няма нито един силен сценарий", смята Малинов.
Евродепутатът сподели, че не храни високи очаквания към европредседателството и го нарече по-скоро "администриране".
Той коментира и очакваното гласуване днес в Комисията по транспорт към Европарламента на "Закона Макрон", който предвижда промени, които могат да се превърнат в тежест за много шофьори и транспортни фирми.
"Наистина е тежко географското разделение около тази законодателна инициатива. Западна Европа застава срещу Източна Европа. Днес се гласува в Транспортна комисия, а това, което ще се приеме, ще отиде на "триалог" - мястото, където ще се постигнат компромиси", каза Малинов.
Евродепутатът допълни, че това е моментът, в който може да бъде използвано българското европредседателството за благото на всички български граждани.
Той определи предстоящото гласуване като случай, в който се вижда ясен търговски и икономически интерес от страна на едни държави към други.
"Нашият автомобилен парк е обновен и затова ние изтласкваме останалите пазари. Французите са засегнати и въвеждат правила, които да засегнат българските превозвачи", коментира Малинов.


Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
IBM придобива Confluent за $11 млрд, за да разшири AI услугите си
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Приоритети: Поколението Z предпочита домашните любимци пред децата
Джеси Джей предупреди, че ракът ѝ може да се завърне
Мъск създава нов "фирмен град" в Тексас успоредно с проектите на "СпейсЕкс"
7 ритуала, които правят ежедневието по-цветно
Отпада забраната за използване на водата в хасковските села Подкрепа и Стамболийски


преди 7 години Този грантов *** не се наяде с пари от америка за България явно. Аз не знам защо изобщо го вземате на сериозно. Опорните му точки са все едно случаш един развален транзистор... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Този е пътник на наближаващите избори за европарламент и гледа да осребри каквото може, че да го настанят на удобно и платено постче някъде.ЮП не отговаряше на стандартите, ама СП-2 отговаря. Дойодха 3-*** сенатори, единият лежал във виетнамски кауш, наредиха и нашите се дръпнаха. Това е истината, Малинов я знае, както и ние. Нашите сега треперят да се закачат, защото като им секне транзита за Турция и ако мине тръбата през Гърция и ще си останат и с компресорите и с тръбите. То и сега оставаме на -16 млрд. кубика транзит, да се готвим за фалита на софийската топлофикация... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "Няма проблем да имаме отношения с Русия, но те трябва да са равноправни", каза още той..."Я, Малинов, коментирай още малко равноправието - напр., регионалните двойни стандарти за храни и потребителски стоки, критериите за ЕЗ и Шенген, работещите, направо престарели реактори във Франция, които са дядовци на нашите, затворени като "остарели" 1 - 4 блокове, или изключването от 3-тия пакет на газопровода ***... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ""Нашият автомобилен парк е обновен и затова ние изтласкваме останалите пазари. Французите са засегнати и въвеждат правила, които да засегнат българските превозвачи", коментира Малинов." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Заради такива *** България е на това дередже. АЕЦ "Белене" можеше повече от 25 години вече да дава ток и да се е изкупила. Мотолясването и аргументацията със "зависимост", а в същото време да имаме реактори и съоръжения, е престъпно тъ поглавие. АЕЦ "Козлодуй" нагледно показва какво и как е в действителност. Но чирепките десни-бе сни не млъкнаха да плюят. Аре бегайте от тук. отговор Сигнализирай за неуместен коментар