fallback

СЕМ предлага хазартните игри да се рекламират само след 22 часа

Предстои становището на медийния регулатор да бъде официално изготвено и да бъде внесено в Народното събрание

17:50 | 05.06.18 г. 4

Рекламата на хазартни игри да бъде ограничена като количество и да се излъчва след 22 часа. Около това мнение се обединиха повечето членове на Съвета за електронни медии (СЕМ), които обсъдиха внесения от „Обединените патриоти“ проект за промени в Закона за хазарта, съобщава БНР.

Предстои становището на медийния регулатор да бъде официално изготвено и да бъде внесено в Народното събрание. Източник от парламентарната Комисия по бюджет и финанси коментира пред Investor.bg, че се очаква спорните предложения на вицепремиера Валери Симеонов да бъдат обсъдени следващата седмица на първо четене в ресорната комисия.

"Колегите изразиха своите становища. Общото мнение е, че целта е ясна и е правилна и е редно на този остър социален проблем да бъде обърнато особено внимание. Ако се направи по аналогия със Закона за здравето и алкохолните напитки, да бъде препозиционирана рекламата с търговското слово във време, в което няма да е достъпна за деца и за уязвима аудитория", каза председателят на СЕМ София Владимирова, цитирана от Националното радио.

Преди дни финансовият министър Владислав Горанов се обяви за ограничаване на „битовия хазарт“ - там където хората наистина страдат от него – в малките населени места и в близост до училищата, но пък обясни в интервю пред bTV, че темата с рекламата се „истеризира“ излишно. „Вижте, не мисля, че някой е фалирал от това, че е изтъркал две билетчета, без, разбира се, да отивам в другата крайност, че трябва непрекъснато от телевизионния ефир да се лее реклама на подобен тип дейност. От друга страна именно тази реклама е причината вие (има предвид водещия Антон Хекимян, бел. ред.) всяка сутрин да сте в ефир и да обучавате обществото. Ако нямате реклама, а се финансирате от нещо друго, зависимостите ви много ще се проявят“, обяви Горанов. 

Междувременно основният играч в бизнеса с търкането на лотарийни билети - "Националната лотария" с участието на бизнесмена Васил Божков, обяви, че е в процес на предоговаряне на отношенията си с "Нова телевизия". Причината е, че медията не се държала партньорски.

"Имаме известни проблеми с "Нова телевизия", но отношенията ни продължават на този етап. Работим повече от 6 години и много неща са свършени коректно от двете страни. Сега имаме проблеми, защото ние бихме желали да настъпят промени във връзка с новата ситуация, която се случва политически, и очакваме да видим как ще реагират нашите партньори на това наше желание. Търсим форма, по която можем да продължим отношенията си по малко по-различен начин", заяви пред Dnevnik.bg изпълнителният директор на компанията Димитър Ганев.

Казусът с рекламата на хазарт отдавна циркулира в общественото пространство. Преди малко повече от месец финансовият министър Владислав Горанов освободи от длъжност тогавашния председател на Държавната комисия по хазарта (ДКХ), без да посочи конкретни мотиви. По неофициална информация обаче уволнението на Огнемир Митев е заради медийни публикации, които уличават комисията в бездействие спрямо агресивната реклама на хазарт по националните телевизии. 

Преди около седмица пък от финансовото министерство публикуваха предложения за промяна в правилника на ДКХ, в мотивите към които се посочва, че контролът, осъществяван от комисията не е ефективен. Официална позиция на ведомството относно рекламата на хазарт все още не е обявена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:17 | 13.09.22 г.
fallback