36 транспортни, спедиторски браншови организации и фирми от сектора се обединиха с искането автомобилният транспортен сектор да не бъде обект на Директивата за командированите работници. Това каза пред БТА Иван Петров, зам.-председател на Националното сдружение на българските спедитори (НСБС).
Той е старши заместник-председател на Международната федерация на спедиторските асоциации - FIATA и Европейската асоциация за спедиторски, транспортни, логистични и митнически услуги – CLECAT.
На 20 юни 2018 г. по инициатива на CLECAT беше подписана обща декларация от бранша от Белгия, България, Великобритания, Чехословакия, Дания, Естония, Гърция, Унгария, Ирландия, Испания, Латвия, Литва, Холандия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Финландия и др. автомобилният транспортен сектор да не бъде обект на Директивата.
Припомняме, че станалата известна като "закона „Макрон“ законодателна инициатива предвижда редица ограничения, засягащи превозвачите от Централна и Източна Европа. Т. нар. Мобилен пакет 1 се обсъжда на европейско ниво и предвижда шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици; след третия ден в страна от ЕС да получават колкото са ставките в съответната държава; да нощуват в хотели, което поставя под въпрос охраната за паркираните камиони.
"Разочаровани сме, че Европейската комисия (ЕК) не признава силно мобилната работна сила и транснационалния характер на автомобилния сектор", казва Иван Петров.
На първо място по думите му прилагането на Директивата би довело до прилагането на най-малко 20 различни национални законодателства за минималните заплати и толкова национални трудови правила за всяка държава-членка.
Прилагането на правилата за командироване на работници няма да бъде нито изпълнимо, нито контролируемо.
На второ място – ще последва създаването на повече самонаети превозвачи, които не трябва да отговарят на изискванията на Директивата, и още по-жестока конкуренция в сектора. Ще се увеличи учредяването на транспортни фирми в страни извън ЕС и даже съществуващите компании от трети страни ще вземат част от европейския пазар.
Трето, спедиторите носят солидарна отговорност и са отговорни на 100% за спазването на националните законодателства. При нарушения те ще понасят санкции между 10 000 и 30 000 евро.
„Очаквахме ЕК да представи пакет от мерки за истински конкурентен вътрешен пазар на товарните превози“, казва Петров. Според него притеснителна е политиката на въвеждане на "национални системи за контрол на товари", която може да доведе до разпространение на различни модели в целия ЕС, с което се застрашава европейският единен пазар и равнопоставеността между икономическите оператори.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos