fallback

Защо не се случва приватизацията на БДЖ?

Активите и пасивите не са разделени и купувачът не е наясно дали няма да вземе стара техника, много работници и големи задължения, посочи експерт

12:54 | 11.09.18 г. 12

Железопътният транспорт в пътнически и товарни услуги има намаляващ дял и намаляващо качество. Няма реална визия и реално финансиране на железопътния транспорт в частта, която е свързана с обществената му роля. Това обяви доц. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Той посочи и причините за неслучващата се приватизация на БДЖ.

"Не е ясно този, който ще купи БДЖ, какво купува, тъй като активите и пасивите не са разделени. Бяха наети консултанти, усвоиха се средства, но реално никой не иска да купува нещо, което не знае какво е, смята Ананиев и посочи, че купувачът ще разполага със стара техника и много работници, като вероятно ще изплаща големи задължения.”

Представителят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи смята, че метрото в София трябва да се разширява и да се изграждат нови станции.

"Метрото като организация и бизнес не трябва да спира, а да се разширява, тъй като жителите на София вече са над 2 милиона. Ръководството на метрото успява не само да усвоява средства, а и да осигурява транспорт", посочи Симеон Ананиев и прогнозира, че вероятно след време софийското метро ще стига до Владая, Перник или Елин Пелин.

Повече от разговора вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:54 | 12.09.22 г.
fallback