Железопътният транспорт в пътнически и товарни услуги има намаляващ дял и намаляващо качество. Няма реална визия и реално финансиране на железопътния транспорт в частта, която е свързана с обществената му роля. Това обяви доц. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи и причините за неслучващата се приватизация на БДЖ.
"Не е ясно този, който ще купи БДЖ, какво купува, тъй като активите и пасивите не са разделени. Бяха наети консултанти, усвоиха се средства, но реално никой не иска да купува нещо, което не знае какво е, смята Ананиев и посочи, че купувачът ще разполага със стара техника и много работници, като вероятно ще изплаща големи задължения.”
Представителят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи смята, че метрото в София трябва да се разширява и да се изграждат нови станции.
"Метрото като организация и бизнес не трябва да спира, а да се разширява, тъй като жителите на София вече са над 2 милиона. Ръководството на метрото успява не само да усвоява средства, а и да осигурява транспорт", посочи Симеон Ананиев и прогнозира, че вероятно след време софийското метро ще стига до Владая, Перник или Елин Пелин.
Повече от разговора вижте във видео материала.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
преди 7 години не знам в Австрия АДЖ и в Германия ГДЖ също инв Чехия, Унгария, Полша влаковете са доста добре в Китай да не гояорим а в Китай е комунизъм с държавни желвзници ..... дай некой пример дет са частни, да видиме как са ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години не не требе да се случва ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години От няколко месеца съм във Франция заради едни сложни машини за логистика.Всеки работен ден минавам покрай един голям железопътен възел в Аниче, близо до Сомеин. Там почти винаги има много големи влакови композиции. Вагоните им са все много стари, около 20-30 годишни. Като ги видя наистина си спомням българските стари товарни влакове. Днешната композиция беше с големи стоманени заготовки за валцуване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Трябва да се случи, защото иначе ще бъдем принудени на всеки десетина години да вадим от бюджета поне милиард, за да и покриваме дълговете. Преди време когато запиташ, кой е най-големия длъжник на планетата ти отговаряха -Бразилия. Само просветените знаеха, че всъщност това са японските държавни железници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хубаво е да има няколко големи държавни предприятия в България, които да имат затихващи функции, но да гълтат маса пари. Така ще ни напомнят колко лошо нещо е комунизъма LOL отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Защото БДЖ за незнаещите означава - Български ДЪРЖАВНИ железници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години БДЖ, НЕК и Здравната каса са източени и на червено общо 10 млд. Повечето общини също са на червено, общо няколко милиарда. Общия дълг е над 52 млд. Пенсионните фондове са празни, с парите в тях били купени ценни книжа, Господе! Лошите кредити са над 20%, а според злите езици над 30%. Сделките с оръжие секнаха, износа рязко намаля, повечето инвеститори избягаха, а имотния балон, на който се крепеше държавата гръмна. Лихвите по кредитите, без много шум се покачват, цените на жилищата падат. Има още много недовършени жилищни сгради, а парите на хората са взети предварително на зелено. На всичко отгоре има и политическа нестабилност, която води към предсрочни избори, после месеци наред със служебно и накрая пак нищо, защото пак крадци и разбойници ще дойдат, то само такива има в наличност, все бандити рожби на Държавна сигурност, все продажници на чужди служби и държави, антибългари и национални предатели. Обречени сме и Всевишният да е българин, не може да ни помогне, до там я докарахме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години добре, а що требе да се случва ?! у Франжия, Германия, Австрия, Китай, Русия дан би влаковете да са на частници ?! а как изглеждат в сравнение с наще еббиу майкката и повтарям са ДЪРЖАВНИ ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Прилапахте пак едни пари - и насреща кръгла нула. отговор Сигнализирай за неуместен коментар