fallback

Експерт: България е сред последните в ЕС по безопасност на жп превозите

Това води до редица рискове, заяви независимият експерт към Европейската железопътна агенция Петя Христова

19:48 | 21.02.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

България е на едно от последните места по безопасност на превозите с железопътен транспорт в ЕС. Това води до редица рискове за хората, имуществото и околната среда, каза пред БНР независимият експерт към Европейската железопътна агенция Петя Христова.

Тя посочи, че твърдението ѝ е основано на данни за техническото състояние на инфраструктурата, на подвижния състав, за обвързаността с останалите видове транспорт и редица други показатели, по които не можем да постигнем минималните изисквания на Еврокомисията. 

Повод за коментара е инцидентът, при който влак на частна фирма, превозващ пропан-бутан, дерайлира в Пловдив. От фирмата обвиниха за инцидента лошото състояние на железния път. 

„Отстрани погледнато, в България се правят много компромиси с безопасността на железопътния транспорт – с персонал, подвижен състав, инфраструктура“, каза Христова.

Тя потвърди, че у нас жп инфраструктурата не е натоварена и има доста излишен капацитет. Скоростите са изкуствено намалени заради лошото състояние на релсите и нуждата от ремонти. Крайният клиент пък изисква бързи и безопасни доставки.

Според експерта основна причина за железопътните инциденти идва от неслучващата се превенция, липсата на квалифициран персонал и финансовите ресурси.

Докато е работила в българската администрация, Христова работи по Стратегия по превоз на опасни товари, която остава нереализирана.

„В конкретния случай изчакваме да приключи разследването и ще поискаме цялата информация, за да проверим каква е била причината за това дерайлиране", това заяви по случая в Пловдив шефът на парламентарната транспортна комисия Халил Летифов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:49 | 13.09.22 г.
fallback