Транспортните фирми все по-упорито настояват, че с въвеждането на тол системата в разгара на лятото тази година разходите им ще се повишат драстично. Тази теза застъпи в ефира на bTV Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на превозвачите.
„Презентацията на тол системата ни показа колко е сбъркана икономическата логика. Ако към момента нафтата е 2 лева, все едно след 16 август тя да стане 4,50 лева, което ще се отрази на крайния потребител”, коментира Арабаджиев.
„Въвеждането на тол системата е реформа, а във всяка реформа има промени", каза проф. Олег Асенов, началник на „Национално тол управление”. Той очаква повишение между 0,6 до 2% на реалните, крайни цени на някои от стоките, заради поскъпването на транспортните услуги.
Той добави, че не е коректно таксите да се изчисляват като абсолютно число, вместо в контекста на ценообразуването на стоките. По думите му тарифата, която е представена, е най-консервативният модел и е съобразена с други държави, но не е механично пренесена, защото всяка страна си има специфична инфраструктура.
Асенов бе категоричен, че тарифата стимулира онези превозвачи, които използват относително по-малки и екологично ефективни транспортни средства. За тях тарифата е под 10 ст.
Йордан Арабаджиев обаче не се съгласи и заяви, че в Полша и Германия таксите са по-ниски от българските.
Олег Асенов уточни, че тол таксите ще се отразят най-силно на продуктите с ниска цена и голям обем.
Според него винетната система осигурява само пътуване за време и не е справедлив модел, защото този, който руши пътя, не плаща за това. Асенов съобщи, че от следващата година ще бъдат осигурени не по-малко от 500 млн. лв. за поддръжка на пътища от тол системата.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
преди 6 години но най любимата гледна точка е -- Вие плащайте, а ние ще ползваме ... ! (превозвачески поглед на нещата) :)нито изчисления ги интересува, нито другите гледни точки отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Много папагалско е това решение за тол-таксите. Това го имало в други страни. Като чувам че и Световната банка ни съветва - съвсем го втасахме. Тя ни съветва и за водите - та затова цените на водата хвърчат нагоре и не му се вижда края. Тука мога да напиша една дипломна работа за тия такси, ама нямаме време. Само два въпроса диаметрално различни ще маркирам:- ако българия няма тол такси за своите камиони (а само за чуждите се плащат такси) - може да стане тъгър на балканите в областта на превозите (изглед откъм превозвачите)- трябва ли да плащаме за да преминаваме през нашите Български земи (патриотичен поглед към нещата)Още много гледни точки и изчисления има. отговор Сигнализирай за неуместен коментар