fallback

Капитан Б. Богданов: Грешна политика изключи морския ни флаг от Парижкия меморандум

България не може да осигури проверките, за да остане в списъка на морските държави, коментира председателят на Българската морска камара

17:05 | 21.08.19 г.

Изпадането на България от „сивия“ списък на Парижкия меморандум е плод на 30-годишна погрешна политика спрямо морската ни индустрия. Това мнение изказа председателят на управителния съвет на Българската морска камара капитан далечно плаване Богдан Богданов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„За да фигурира една държава във флага на Парижкия меморандум в „белия“, „сивия“ или „черния“ списък, това на практика означава, че корабите, които плават под нейно знаме, трябва да имат минимум 30 проверки в рамките на 36 месеца. Явно България няма такъв брой проверки и е съвсем логично да изпадне от различните списъци. За мен това е логичен резултат от политиката, която се води последните 30 години по отношение на морската индустрия на България“, посочи капитанът.

Според него корабите, които плават под българско знаме, вече са толкова малко, че не могат да достигнат задължителната проверка от 30 броя годишно. Богдан Богданов уточни, че в момента голяма част от българските кораби плават под чужд флаг.

„Проблемът е в законодателството и услугите, които предлага една администрация. Това са двата основни фактора, които привличат всеки един корабособственик в света. Третият немаловажен въпрос е отношението на банките към отпускането на кредити за закупуване на нови кораби“, коментира председателят на управителния съвет на Българската морска камара.

По думите на к. д. п. Богдан Богданов в момента под български флаг плават около десет кораба и то основно във водите на Черно море.

Докога държавните органи ще следват инициативите на бизнеса, а не обратно, може да научите от видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:16 | 10.09.22 г.
fallback