Изпадането на България от „сивия“ списък на Парижкия меморандум е плод на 30-годишна погрешна политика спрямо морската ни индустрия. Това мнение изказа председателят на управителния съвет на Българската морска камара капитан далечно плаване Богдан Богданов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„За да фигурира една държава във флага на Парижкия меморандум в „белия“, „сивия“ или „черния“ списък, това на практика означава, че корабите, които плават под нейно знаме, трябва да имат минимум 30 проверки в рамките на 36 месеца. Явно България няма такъв брой проверки и е съвсем логично да изпадне от различните списъци. За мен това е логичен резултат от политиката, която се води последните 30 години по отношение на морската индустрия на България“, посочи капитанът.
Според него корабите, които плават под българско знаме, вече са толкова малко, че не могат да достигнат задължителната проверка от 30 броя годишно. Богдан Богданов уточни, че в момента голяма част от българските кораби плават под чужд флаг.
„Проблемът е в законодателството и услугите, които предлага една администрация. Това са двата основни фактора, които привличат всеки един корабособственик в света. Третият немаловажен въпрос е отношението на банките към отпускането на кредити за закупуване на нови кораби“, коментира председателят на управителния съвет на Българската морска камара.
По думите на к. д. п. Богдан Богданов в момента под български флаг плават около десет кораба и то основно във водите на Черно море.
Докога държавните органи ще следват инициативите на бизнеса, а не обратно, може да научите от видео материала.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция