fallback

Обществен борд ще решава за кои пътища ще се използват средствата от тол таксите

С тол калкулатор и маршрутна карта превозвачите могат да изчислят разходите си, съобщиха от АПИ

17:54 | 18.09.19 г.

До момента са продадени над 6,5 милиона електронни винетки на стойност повече от 325 млн. лв. За сравнение за цялата 2018 година приходите от винетки са 357 млн. лева. В летните месеци има съществен ръст в постъпленията от транзитния трафик и в резултат на завишения контрол. Това отчете проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, на среща с Камарата на автобусните превозвачи в Асеновград, съобщиха от АПИ.

“Средствата, събирани от електронни винетки и от тол такси, могат да се използват само за изграждане и реконструкция на пътища. В обществения съвет за въвеждане на тол системата към министъра на регионалното развитие и благоустройството решихме да направим обществен борд, който да решава всяка година за ремонта на кои пътни участъци ще се използват средствата от тол таксите”, информира Асенов.

На срещата с автобусните превозвачи от АПИ представиха т.нар. тол калкулатор и особеностите при покупка на маршрутна карта, чрез изнесен демонстрационен център. “Готови сме по предварителна заявка да направим изнесени демонстрационни центрове и в други региони за фирмите, които желаят да обучат служителите си, заяви Олег Асенов. Интерес към обучения и разяснения за тол системата вече има от фирми от Ямбол, Сливен и Велико Търново.

Демонстрацията беше по покана на председателя на Камарата на автобусните превозвачи Васил Пиронков. Тя е в продължение на диалога с транспортния бранш за постигане на консенсус по окончателните тарифи и обхват на пътищата, за които ще се плащат тол такси, уточниха от АПИ. 

Проф. Асенов подчерта, че в заложените около 6 хиляди км пътища, с които ще започне търговското опериране на тол системата, третокласните пътища са сведени до минимум.

“Това са участъци около ГКПП и са част от международни транспортни коридори. Целта е да се обхване транзитният трафик на тежкотоварни превозни средства и няма да засегне междуселския автобусен превоз, отбеляза той. – Следващата фаза е да работим върху механизмите за ценообразуването и да намерим консенсус по тарифите.”

От Камарата поискаха нулева ставка на тарифите за конкретните автобуси, с които се осъществяват превозите по редовните междуградски линии. “Ние обслужваме 13 социални групи, ползващи различни преференции”, аргументира се Васил Пиронков.   

Проф. Асенов посочи,  че при покупката на маршрутни карти – тол услугата, която ще предлага АПИ,  има възможност фирмите да заяват маршрутните си карти до седем дни предварително и така да планират разходите си за седмица напред. Необходимо е само да си направят регистрация в системата с електронен адрес. Ако не се регистрират – маршрутната карта ще може да се купува до два дни предварително. 

Тол калкулаторът дава възможност на превозвачите да изчислят на база тестови тарифи и тестовия обхват на тол системата разходите си за типичните маршрути и типичните си превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:50 | 13.09.22 г.
fallback