IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Обществен борд ще решава за кои пътища ще се използват средствата от тол таксите

С тол калкулатор и маршрутна карта превозвачите могат да изчислят разходите си, съобщиха от АПИ

17:54 | 18.09.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

До момента са продадени над 6,5 милиона електронни винетки на стойност повече от 325 млн. лв. За сравнение за цялата 2018 година приходите от винетки са 357 млн. лева. В летните месеци има съществен ръст в постъпленията от транзитния трафик и в резултат на завишения контрол. Това отчете проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, на среща с Камарата на автобусните превозвачи в Асеновград, съобщиха от АПИ.

“Средствата, събирани от електронни винетки и от тол такси, могат да се използват само за изграждане и реконструкция на пътища. В обществения съвет за въвеждане на тол системата към министъра на регионалното развитие и благоустройството решихме да направим обществен борд, който да решава всяка година за ремонта на кои пътни участъци ще се използват средствата от тол таксите”, информира Асенов.

На срещата с автобусните превозвачи от АПИ представиха т.нар. тол калкулатор и особеностите при покупка на маршрутна карта, чрез изнесен демонстрационен център. “Готови сме по предварителна заявка да направим изнесени демонстрационни центрове и в други региони за фирмите, които желаят да обучат служителите си, заяви Олег Асенов. Интерес към обучения и разяснения за тол системата вече има от фирми от Ямбол, Сливен и Велико Търново.

Демонстрацията беше по покана на председателя на Камарата на автобусните превозвачи Васил Пиронков. Тя е в продължение на диалога с транспортния бранш за постигане на консенсус по окончателните тарифи и обхват на пътищата, за които ще се плащат тол такси, уточниха от АПИ. 

Проф. Асенов подчерта, че в заложените около 6 хиляди км пътища, с които ще започне търговското опериране на тол системата, третокласните пътища са сведени до минимум.

“Това са участъци около ГКПП и са част от международни транспортни коридори. Целта е да се обхване транзитният трафик на тежкотоварни превозни средства и няма да засегне междуселския автобусен превоз, отбеляза той. – Следващата фаза е да работим върху механизмите за ценообразуването и да намерим консенсус по тарифите.”

От Камарата поискаха нулева ставка на тарифите за конкретните автобуси, с които се осъществяват превозите по редовните междуградски линии. “Ние обслужваме 13 социални групи, ползващи различни преференции”, аргументира се Васил Пиронков.   

Проф. Асенов посочи,  че при покупката на маршрутни карти – тол услугата, която ще предлага АПИ,  има възможност фирмите да заяват маршрутните си карти до седем дни предварително и така да планират разходите си за седмица напред. Необходимо е само да си направят регистрация в системата с електронен адрес. Ако не се регистрират – маршрутната карта ще може да се купува до два дни предварително. 

Тол калкулаторът дава възможност на превозвачите да изчислят на база тестови тарифи и тестовия обхват на тол системата разходите си за типичните маршрути и типичните си превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още